lördag 29 augusti 2009

Härliga augusti

Härlig nyplockat krondill ochi ska göra. en flaska porter, jag tror ni vet vad vi ska göra :)
Om ni bara visste vilken aktivitet det är i vårt badkar för tillfället:), hm tänker ni nog nu men det är inte så konstigt som det låter. Vi fick nämligen leverans av kräftor nu på förmiddagen. Min mammas man har fiskat och frågade om vi ville ha några...vi har ett helt badkar vars botten är täckt av kravlande kräfor!! Så nu ska det kokas kräftor hela dagen och för tillfället doftar det dill i hela köket. Härligt.
Något annat som är härligt är att det börjar bli höst, jag vet att många känner ångest när kvällarna mörknar och luften blir av annan karaktär men jag myser. Det är så skönt att öppna sovrumsfönstret på morgonen och känna frisk luft strömma in och att ta fram de härliga koftorna som legat gömda i någon låda och bara krypa upp i en fotölj med en kopp te och mysa. Hoppas ni har det bra och att ni har en fin helg.

5 kommentarer:

Viola sa...

Känner doften ända hit och den är underbar, men tyvärr har jag blivit allergisk mot skaldjur så här kan man bara använda luktsinnet..här är ju en som inte alls är förtjsut i hösten..nu går välan an men när vi kommer framåt november..idedags, ha en fin helg, kram

Livet på landet sa...

Mysigt!!! Hörde att vi ska på samma evenemang den 3 oktober kul!!! Ha det gott tills dess om vi inte ses innan!! KRAMAR

Villa Humlebo sa...

Åh, det doftar underbart! Visst är det härligt när det skiftar mellan årstiderna!
Ha en underbar helg!

Kram Mia

Emmas idéer sa...

Titta in på min blogg ska du få se...

Lantligt förälskad sa...

Så fint du har det hos dig :-) Supersöt blogg & vad gott med kräftor.

Krams!