tisdag 28 juli 2009

Köket är nästan färdigt

Hej! jag är så lycklig!köket är nästan färdigt, det ska sättas dit socklar,lister och dörrfoder och sedan ska det kaklas med detta kan vi inte göra ännu då IKEA har klantat sig och sågat våra bänkskivor fel så om 3-4 veckor kommer nya skivor och en snickare som ska sätta dit dem. Det har tråkigt nog bara varit strul med vårt kök då IKEA ej varit så sammarbetsvilliga och dessutom gjort fel flertalet gånger. Men jag är nöjd med resultatet än så länge och slutresultatet lär inte bli sämre. Äntligen får jag mitt efterlängtade lantkök...här kommer lite smakprov:)
Ha en fin kväll....stor kram

9 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint det ser ut! Härligt lantligt...

Hoppas det löser sig med bänkskivan och resten. Ha det gott, kram Marie

Lavendeldoft och vitt sa...

Hej!
Det ser fantastiskt fint ut! Det är tråkigt när det strular men jag tror att du kommer bli supernöjd i sista änden och om några år... då har du glömt strulandet när du går och myser i ditt fina kök.
Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Vad trist med strulet men det ser verkligen jättefint ut så långt det är gånget!

kram Mia

Sanna sa...

Jag förstår att du måste vara överlycklig!Vilket fint kök!!Trist med klantet såklart.
Kram Sanna

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Vad kul att du gillade min blogg. Vad glad jag blev :) Jag ser att vi har samma problem med IKEA. När vi beställde vårt kök så hade de glömt en hel del saker på plocklistan så när vi kom hem så fattades vi dörrskåp, några av benen osv. Men som du skrev, de är verkligen inte sammarbetsvilliga. Vi bor en bit bort så vi har fått köra dit två gånger extra pga av att det glömt skriva ner saker. Men inte får man kompensation för det.

Vår kök är med nästan klar nu. Vi har kaklet kvar. Ser ut som o vi har valt samma luckor :) De är så snygga! Pärlspont har vi också precis som ni. Smakprovet på erat kök ser riktigt bra ut och jag tror att slutresultatet kommer att bli ännu bättre. Kramar

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh vilket vackert kök!!!varmkram lotten

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Det ser toppenfint ut! Ska bli roligt att se mer framöver:)

Ett nytt kök är så skoj. Vi bytte till ett nytt IKEA kök i radhuset för 4 år sedan och det är en fröjd, trots att inte alla detaljer är iordning än (lister o sånt du vet...*harkel*)!

Nu vill jag bygga ut i stugan och göra större kök med skafferi:) Lantligt i stilen blir det då!

Susanne

Kerstin sa...

Dette så virkelig fint ut... skjønner du er glad... gleder meg bare til å se mer av kjøkkenet ditt..
Klem Kerstin

Villa Humlebo sa...

Så typiskt att det ska strula när man ska göra om hemma..
Man vill ju bara att allt ska flyta smidigt!
Det ser jättefint ut! Nyfiken på resten..!

Kram Mia