fredag 27 februari 2009

Åh...skulle vilja ha

Hej!Hoppas ni har en bra fredag och ser fram emot en skön helg med ledighet. Här skiner solen och det är skönt ute. Var inne på närbutiken Fridas Gård och trånade efter alla fina inredningsdetaljer och hittade dessa tvättmedelsbukar. Har sett dem hos några av er som bloggar och tyckt att de är underbara. Dock är den kostnaden ej aktuell i nuläget, halvtidssjukskriven och har ej hört ett ord från försäkringskassan...lönen som kom in den 25:e räker till det nödvändigaste...och även om jag tycker att tvättmedelsburkar är nödvändiga håller nog inte maken med om det. Får längta ett tag till helt enkelt :) kram på er och trevlig helg.

13 kommentarer:

Viola sa...

Visst har Therese mkt fin i sin butik, önskar dig en skön helg, kram

Livet på landet sa...

Ja superfina!!! Ha en bra helg!! Min lön räcker förresten inte heller, karensdagar o sjuka! Måste dessutom spara till Ullaredsresan islutet på månaden dock innan nästa lön. KRAMAR

Sanna sa...

Håller med dig om att burkarna är jättefina! Jag har också mycket saker som jag drömmer om. Sällan kan man ju köpa allt på en gång.. Jag tycker också om att titta på alla fina saker som finns i olika nätbutiker. Oftare än jag lägger in en beställning. :) kram

Laura sa...

Jättefina men som sagt, man får vara glad att det räcker till mat. Speciellt när man har med försäkringskassan att göra... :(

Skatan sa...

Hej!

Ja de där har jag också suktat efter länge...de är så fina! Problemet är bara att om jag ser till att de kommer i min ägo finns just ingen slant över för att hugga tag i renovering av tvättstugan.

Så kan det gå för en vanlig Svensson med föräldrapenning...ser att du också har med kära jäkla f-kassan att göra. Man blir då inte fartblind av det!

Kram,

Anna

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Och flåt att mitt svar har dröjt, vi har varit hårt drabbade av vinterkräksjuka här hemma, nu verkar vi alla vara igenom, tack och lov. Du undrade om vilken färg jag använt till mitt matbord. Eftersom kvistarna redan var lackade med kvistlack/shellack så grundade jag med vanlig vattenbaserad grundfärg efter att jag först tvättat bordet med den typen av målartvätt som inte måste tvättas bort och slutströk sedan med Beckers Elegant lackfärg (matt) som är en väldigt tacksam och lättarbetad färg att jobba med. Sedan slutströk jag med en vattenbaserad halvblank lack på själva bordsytan för extra slitstyrka. Men om ditt bord är betsat skulle jag absolut använda "sprärrgrund" istället för vanlig grundfärg eftersom den stoppar all slags genomblödning till den vita färgen som annars är så vanligt (och irriterande!) när det händer! Ska bli spännande att få se resultatet sen! Lycka till! Kram Titti

Skatan sa...

Men så roligt att läsa :) Jag var borta länge från bloggosfären och har med stor möda börjat hitta tillbaka igen! Det är kul att hitta igen dig med :)

Kram!

Skatan sa...

Ang. din fråga. Nej, jag säljer dem inte...jag har så få. Men en vacker dag kanske ;-)

Vita ljuva tankar sa...

Visst väcker de fina burkarna ett ha-begär, även hos mig som inte ens har någon egen tvättstuga ;)

Hoppas du får ordning på f-kassa, det är inte kul att ha med dem att göra.

Kram Linda

Inredning,kaos och tistlar! sa...

Hej svejs!

Första gången jag kikar in hos dig!
Mysig blogg!!!

Hälsningar Sanna

essemia sa...

Då har du nåt att se fram emot i stället! Fast jag förstår dig. När man ser något så vill man ha - direkt!
Längesen jag hälsade på hos dig nu. Så mycket fint som har hänt här.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Ja, visst är burkarna fina. Vill också ha...
Hälsn MARIA

Flaggduken 2 sa...

Vill egentligen bara berömma dig för dina otroligt fina & söta kaniner. Har dagen till ära beställt en Tilda bok, får se om jag lyckas sy något...
Är ny på bloggen, kika gärna in till mig.
Kram Petra