fredag 24 oktober 2008

Höstmys

Åh vad det är härligt med höst...mycket tända ljus, mörk och mysigt tidigt på kvällen. Min favoritsyssla just nu är att på kvällen (när prinsessan somnat och alla tråkiga vardagssysslor är överstökade....och jag fortfarande är vaken :) är att krypa upp i soffan under en filt och mysa framför tidningar och framför datorn och planera den härligaste av härliga högtider...julen! den närmar sig sakta. Lite svårt dock att föreställa sig julen i vårt hus då mycket ej är färdigt ännu. men med några advetsljusstakar och lite granris så får vi nog stämmning ändå.
Hoppas ni har det bra och också får tid att mysa i höstmörkret.

12 kommentarer:

Hemma på Landet sa...

Hej goa...
Jag tänker minsann på dig också. Jag har ju lite saker här som påminner mig också.:-)
Härlig lykta. Men du har ju bara fina saker du. Kram

Kerstin sa...

Ja det er deilig å være inne med tente lys og kose seg når høststormene raser ute. Det har det gjort hele denne uken Idag ser vi solen og det er stille igjen .En deilig pause=)
NYt helgen KLem Kerstin

Vardagslycka sa...

Ja, visst är det en mysig tid! Ganska kravlös, det är ju ändå mörkt på kvällarna så då passar det bra att krypa upp i soffan och mysa.
Önskar dig och de dina en härlig helg!
Kram, Carina

Smultronstället sa...

Viist är det härligt med hösten och alla vackra färger som finns! =)

Livet på landet sa...

Mys pys med höst!! Ha en skön kväll !! KRAMIS

faster atta sa...

Underbar lykta! Är det den som din make köpte?? Jag har utlottning hos mig nu, missa inte... ti-hi..

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är det mysigt, ljuslyktor kan man inte få för många av!
Kram Marie

Villa Krutbruket sa...

Vilken söt lykta! Tycker också att det är supermysigt just nu men mkt ljus tända och mörkt.. Kram Maria

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Oj vad längesen det är jag såg ett inlägg från din fina blog :) Vilken söt lykta! Hoppas att det går bra med husbygget!

Kram o ha en fin höst!

Susanne

Syster Molly sa...

Hej gumman! Tiden bara flyter iväg här, nu är det bara 1 ½ månad tills jag förhoppningsvis kommer gå hem från jobbet...(precis lagom innan jul....MYS!) Är i v 26 nu, på väg mot 27...och det är full aktivitet i magen, ffa när jag lägger mig på rygg (om det uppfattas som skönt för att det blir mer plats i magen, eller att det är obekvämt är oklart) Hur går det med dig då gumman? Allt bra? Husbugget går framåt hoppas jag...har du börjat titta på julpynt? (det har jag) Å du, det börjar komma julmagasin i butiken... *ler stort* Hoppas allt är bra med er! Stora kramar M

Lallis - liv och leverne sa...

Så fin och mysig bild, vännen:)
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram Lallis

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej! Så kul att du är tillbaka!
Jag håller också med, hösten har sin charm med mys inomhus och tända ljus.

Ha en skön vecka! Kram Marie