torsdag 28 augusti 2008

Höstkänslor!

Hej alla glada! Jag vet att alla inte håller med mig nu men jag tycker att det är underbart att det är höst på gång. Jag älskar när färgerna skiftar ute och när man kan ta på sig en mysig kofta och krypa upp i soffan framför tända ljus och en varm kopp te. När man öppnar fönstren och in kommer ljuvlig hög luft som fyller lungorna och man känner att man kan andas ordentligt igen.

Muggar är min passion....kan inte få för många. Senast köpte jag stora vita muggar på indiska, men kort därefter hittade jag nya fina som jag ville äga, måste dock bromsa upp detta begär då jag snart inte har plats för fler. Jag skulle dock behöva en ny pläd i soffan, de är lite slitna de vi har. Vet dock inte riktigt vad jag vill ha för färg. Hemma nu är det allmänt kaos på grund av renovering i varje hörn. det blir nog inga större inköp nu förens allt är klart och man vet vilka färger som huset kommer ha. Men nu när hösten kommer med stormsteg så måste jag handla hem lite blockljus och stearinljus så att det finns hemma när alla lyktor och ljusstakar ska tändas! Då vi älskar hösten valde vi att gifta oss på hösten för 3 år sedan. Här kommer en bild som förklarar varför jag älskar hösten.

26 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Hej!

Helt otroligt fint bröllopskort!!! Bland alla höstlöv......vilken god idé! Jag älskar också hösten....men man blir alltid lite besviken först.....tycker sommaren var kort o.s.v....sedan påminns man om att hösten kommer med soliga dagar och härlig luft...helt underbart!

Kram Annemari

vitating sa...

Hej!
Jag håller fullkomligt med dig! Älskar hösten, mys i soffan, te, plädar för att hålla värmen, underbara färger i naturen, massor av tända ljus!!!

Verkligen fint foto, skulle oxå gärna gifta mig på hösten!
Kram Maria

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket vackert brudpar! Kul att se dig på bild...
Jag älskar också hösten, just det att man kan mysa inne, ta härliga promenader när vädret tillåter och den klara luften... underbart.

Kram Marie

faster atta sa...

Ni är så fina!

Graadskan sa...

Vilket vackert bröllopsfoto!!
Jag gillar också hösten och ska verkligen NJUTA av årets!!

Trevlig helg!
Kram Camilla

spetsar och änglar sa...

Gillar också hösten!Den klara höga luften och alla dessa fantastiska höstfärger.

Vad fina ni är på ert foto!

Kram Heléne

Cornelias Cottage sa...

Åhhh...älskar också hösten. Vill också gifta mig på hösten och DÅ ska jag ha ett lika fint bröllopskort som ert! Kram

Vardagens guldkorn sa...

Vilket vackert kort! En härlig årstid då det är OK att kura innomhus =)
Linda

Grodmamman sa...

Vilket vackert kort!
Vi tog kort på barnen i en lövhög och hade till julkort ett år. Det var också fint.
Kram

Granne med Selma sa...

Jag är också en höstmänniska. älskar ron och friden, och att slippa alla måsten. Vilket gulligt par ni är. Roligt att få se ett ansikte på dig:-)
Kram i massor
/Sussie

Marie sa...

Här är en till som älskar hösten! Tycker det är en sån rofylld årstid, gillar lugnet efter den lite mer hektiska sommaren.
Vilket fantastiskt vackert brudkort, så fina ni är!

Kram Marie

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken härlig bild!! :) Jo men visst är det mysigt med hösten, dra på sig en kofta, mysa under en filt, laga goda soppor och bakverk och god mat, mums :)

Ha en fin vecka!

Kram, Susanne

nea i det gula huset sa...

Åhh vilken härlig bild på er! Ni är superfina!

Nu när du skriver om dina önskade inköp påminner det mig om att jag oxå skulle behöva nya plädar...verkligen!

Ha det bra!
Kram Nea

Krusidull sa...

Vilken härlig bröloppsbild, grattis på treårsdagen som jag antar är snart.
Gillar oxå hösten väldig mkt. Ser hösten som början på året, så blir sommaren som en final av året.
Lycka till med byggandet.
Kramelikram
Krusidull

"M" sa...

Vilken härlig bild...här har du en till som älskar hösten och muggar....man får tygla sej ute på shoppingrundor...hihi....

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Otroligt vacker bild! Och så vackra NI är!
Underbart med höst tycker jag med! Vill själv gifta mig på hösten eller vintern.!!

Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nu var det ett tag sen jag hälsade på här :) Vilket vackert kort på er!! Underbart :) Jag gillar också hösten med alla sina vackra färger och friska luft....
Nu ska jag kika runt här och läsa allt jag har missat!
Kram!

Tee sa...

veldig hyggelig høst innlegg :) Og jeg skjønner godt at dere valgte å gifte dere om høsten... skal jeg noen gang gifte meg så vil jeg det samme :)

Hellenshus sa...

Jag håller helt med dig...hösten är helt underbar med sin klara luft, färger och mys.
Vacker bröllopsbild
Jag gifte mig också på hösten för
4 år sen. Så vi har bröllopsdag på torsdag. Ska försöka hitta på nått mys till dess.

Kram Helen

Drömmar om Junibacken sa...

Åhh vad fina ni är på ert bröllopskort! vackert med höstlöven i bakgrunden! Hösten är jättemysig tycker jag, precis som du skriver, att få tända ljus och krypa upp i soffan eller fåtöljen, ta det lugnt och bara "få andas" ! Kram L.

Fru Grön sa...

SÅ otroligt fin bild!

Kramar från mig!

Linda

Syster Molly sa...

Hej gumman!
Italien var kanon, soligt och varmt i massor, enda missödet var att Lars väska blev kvar i Köpenhamn, så det var inte så muntert när vi kom ned i långbyxor till 30 grader...*hehe*
Maggen växer (kan ha och göra med mitt konstanta matintag, men jag äter iaf inte så mkt onyttigt). Var på u-ljud i måndags å det var så klart fullt ös där inne (bebisen, eller Bullen som Lars kallar det, brås på sin far alltså!) Hoppas allt är bra med er och ni klarat er från höstförkylningar! (kanske inte så troligt, men man kan ju alltid hoppas!) Stora kramar från Mia-Fia

Nygammalt sa...

Hallå där!
Vilken vacker bröllopsbild ni har. Ja, hösten har sin tjusning iaf.
Kram.

Lallis - liv och leverne sa...

Hösten ÄR skön. För det mesta. ;)
Och så fin bild på er:)
Kramis

Meddelålderskvinna sa...

Duu, jag gillar hösten jag me´! :) Otroligt vacker årstid...å vacker bild på er!
Kram Zinkbaljan

Hem och Harmoni Marie sa...

Tittar bara förbi och säger hej! Hoppas du snart är tillbaka här på bloggen...saknar dina inlägg.
Ha det gott, kram Marie