tisdag 22 april 2008

En prickig kanna och nya emaljburkar

Den här prickiga vattenkitteln fick jag av min syster och svåger när de hälsade på sist. Den visslar härligt när vattnet kokat upp!*mysfaktor*

Var på IKEA förra veckan när jag skulle hälsa på min pappa på sjukhuset. Där hade de rea på en del saker bland annat dessa emaljburkar som tidigar kostat lite över hundra kroner och nu kostade 69. Mycket trevligt.
Här hemma fortskrider husbygget i snabb takt. Magnus är beundransvärd, sliter varje dag mer eller mindre. Nu är grunden klar och nu väntar lite dränering runt den nya delen och lite markarbete sedan ska stommen resas och det ska bli så spännande. Nya fönster kommer om ca 2 veckor. Kram

Så här ser nybygget ut just nu!(nästan...det är ju färdigputsat också!)

13 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Snyggt prickval!!!

Älskar de emaljburkarna!!!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Handplockat sa...

aj lööööve
din nya vatten kittel
ha en toppen tisdag

Jema Rose sa...

De där burkarna har jag också sneglat på tidigare, fina !

Kram, Jenny

<3

faster atta sa...

Ååå, lite nytt i hemmet! Jättefina burkar, den prickiga kannan är ju underbar, förstår att du är glad i den.

minblogg-jag sa...

Å så läcker vatten kittel. Så snyggt med prickigt..

Ser ut att gå bra med bygget, mannen på bilden ser ut att jobba på som han ska.
Ha det gott..

Syster Molly sa...

Nej, såklart gick jag genom 3 års sjuksköterskeutbildning utan att vara godkänd på en enda läkemedelstenta... *skämt!* (<- bäst att lägga till om någon orolig patient läser detta!) Rätt ska vara rätt å mamma sa att hon skulle skällt på mig annars! (Å du kommer inte alls att straffa, det vet jag redan ; ) så det så!) Ängeln blev KANON! Speciellt hon storasyster Nora (snart 2 år)*ler* Hoppas allt är bra! Kramiz

Cornelias Corner sa...

Härligt med händiga män!!! kram!

junhe sa...

de visslande kaffepannorna är för mysiga, jag fick en av min syster för ngt år sedan =) lycka till med bygget/ ha en bra vecka/ kram junhe

Millan sa...

Vilken härlig kanna.
Mysigt med färg och prickar.
Emaljburkarna har jag spanat på. Kanske blir en tur till Ikea snart

Må gott
Kram Millan

Inredningsgalen sa...

Bra köp! måste säga att jag föll för kannan, super söt!

Villa Humlebo sa...

Jättesöt kanna! Och emaljburkarna har jag slängt ett öga på mer än en gång...
Lycka till med bygget! Hur stort ska ni bygga? Vårat bygge börjar arta sig, men är stort (ca135kvm..)
och tar en massa tid.. ;o)
Kram

Nettan sa...

Emaljburkarna är så fin & den där vattenkitteln va ju prickigt snygg, vart kan man köpa den ??
Kram Nettan

Syster Molly sa...

Hej! Just nu har jag, liksom du, ett hål i min trädgård. (Dock är nog inte mitt lika stort som ditt...) Växthuset anländer imorgon, men tyvärr kommer det nog dröja innan det kommit upp. Hoppas ni har lika underbart väder som vi, det är helt gudomligt! Har vakat av idag, så jag är lite trött och mör, men det är som det är. Natten har varit kaotisk kan vi väl säga, men det är så vi har det här i Skövde... ; ) Hoppas allt är bra och att dottern är frisk! Kram