onsdag 12 mars 2008

Äntligen ska vi bygga ut!

Hej alla glada. Här är det som vanligt sjukdom i huset, är hemma med lilltösen då hon har ögoninflammation och en nedrans hosta som inte vill ge med sig. Men jag hörde på radion att februari/mars så är sjukfrånvaron som högts...ALLA är sjuka!

Men jag kan inte låta bli att vara lite lycklig för vi ska bygga ut vårt hus med 70kvm. Fyra nya sovrum ska det bli och sedan ska den befintliga delen renoveras helt och hållet. Vi ska bygga nytt kök och badrum samt ordna så att det som idag är vardagsrum blir en öppen och ljus matsal!låter det inte underbart så säg?
Just nu dock ser vår tomt ut som en stor lerhög då det är utgrävning samt dränering på gång. Magnus suckar när jag redan pratar om vad vi ska ha för tapeter... :)-"Lisa, vi har inte börjat bygga än!" suckar han högt. Men det gör inget för ni vet ju hur det är, i mitt huvud är det fullt av ideér. Till att börja med ska det bli pardörrar till ytterdörrar :)!! och självklart spröjsade fönster. Underbart.
Pussilur!

Underbar pardörr som gärna får bo hos oss! (www.allmoge.se)
Så här kommer spröjsen att se ut!(www.elitfonster.se)

23 kommentarer:

Jema sa...

70 kvm till, vad kul :)

Det hade jag också behövt, och då har jag ändå 74 kvm helt för mig själv...

Kram, Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

oh vilken spännande tid ni/du har framför dig...jag känner igen mig man är nästan färdig med inredningen innan det ens startat! kram lotten

Änglar och lavendel sa...

Så kul!!! Mycket jobb och slit ett tag nu då, men sen kan ni ju njuta i fulla drag. Visst är det kul och planera och komma på lösningar!

Kram Biggan

Ann-Catrin / finthemma sa...

Haha kunde inte låta bli att skratta när jag läste ditt planerande.. precis så där är jag med.. till makens förtret.
men det är ju det som håller en uppe..mitt i byggandet..
Härligt med så stor utbyggnad..kommer ju bli toppen!!
Kramar A-C

snusilus o sannibus sa...

Hej!

Vad kul med utbyggnad!! Det är ju alltid bra med idéer! Hoppas att lillflickan snart blir bättre!

Så himla vacker sång som spelas på din sida :)

Ha en fin onsdag!
Kram, Susanne

Mamma Millan sa...

Nen såå kul!!!

Grattis då!!!

japp redan varit där...buggt ut o renoverat o byggt e till VÅNING!!!

fr 100 m2 till 260 m2 !!!
kan säga att det var extremt jobbigt!!! Men när det så var klart var det värt ALL möda!!!!

Så good luck!!!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

Vitt Hemma sa...

Å du, va spännande!! Då vet man vad du gör när du ska försöka somna på kvällarna... :)

Kram Sofi

Elzie sa...

Grattis Lisa! Vad jättekul med nybygge (ja, en stor bit i alla fall *s*). Hoppas det blir precis som ni vill ha det.
Ha det så bra.
Kram Elzie

Nettan sa...

Vad kul med husbygge, grattis. Klart men ska ligga steget före & planera...=0), det är ju det som gör livet så mycke roligare !!
Ha det gott...
Kram Nettan

Mamma C sa...

Vad kul för er. Men det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Vi tog bort den gamla panelen och la ny isolering och ny panel på huset i höstas. Pardörrar är så snyggt.
Kram Mamma C

Livet på landet sa...

Ja bygge är roligt, bra att ni får större.... :) går nog åt... ses snart KRAMIS

Roslagsdrömmar sa...

Vad kul att ni ska bygga ut! Förstår precis hur du tänker med planeringen! Jag hade redan flyttat in i vårt hus i tankarna innan vi ens varit och tittat på det ; )

Kram Maria

rosa tomtebo sa...

Hejsan!!!

Kul för er med tillbygget... Jag har letat pardörrar till vårt hus men inte funnit det jag har sett i mitt huvud.. Men här på din blogg var den!!!! jag är överlycklig!! Men var hittade du den?? Skulle vara så tacksam om du ville delge mig det..

Kram Ulrica..

rosa tomtebo sa...

Hejsan!!!

Kul för er med tillbygget... Jag har letat pardörrar till vårt hus men inte funnit det jag har sett i mitt huvud.. Men här på din blogg var den!!!! jag är överlycklig!! Men var hittade du den?? Skulle vara så tacksam om du ville delge mig det..

Kram Ulrica..

Under en vind sa...

Sååå kul med ett utbygge! och ett stort sånt dessutom!

Hoppas att ni kryar på er! i tisdags var 1/5 av skolans elever sjuka! Det är feber, kräkningar, influensa och vattenkoppor som härjar hos oss.....

Ha det så bra, kram!

MiaMaria sa...

Men så himla roligt med att ni ska bygga ut och 70kvm wow!
Det skulle jag också behöva.
Förstår att du planerar och grejar inför detta vad himla kul.

Ha´det så gott!
Miamaria

minblogg-jag sa...

Kul , kul. Då går din dröm om par dörrar och spröjsade fönster i uppfyllelse. 70 kvm till att städa , inte lika kul kanske ?
Ja , det är märkligt att vi kvinn folk alltid är ett steg före männen när det gäller planeringen .
Ha det å lycka till med bygget ! Kram Helena

Anita sa...

Åh! Så spennende! Gleder meg til å følge med på det prosjektet! Ha en koselig påske!

Kol&Rosors sa...

Klart man måste planera,jag sa till min man idag att jag visste vad Howards-soffan skulle stå ;))
Vi har gjort grund, murat & rest väggar. Takstolar nästa...
Det är så härligt att se när det växer fram... Det är så mycket att ta ställning till, kolla & jämnföra...
Jag håller med Dej när det gäller pardörr & spröjsade fönster. Underbart...

Ha det så gott!
L-Lott

Syster Molly sa...

Hej gumman! Va kul att ni ska bygga ut! Jag är så avis!! *ler* Jag måste komma å hälsa på snart, vet bara inte när, jobbar ju för fasiken jämt...*blä* Nu är iaf Traumakursen slut, och ja, grodan klarade sig den här gången oxå...*ler* å så klart fick man den mest attraktiva instruktören som skulle se till att man klarade sig...*haha*
Men det är ju lagen om allting j-lighet. Nu sitter jag ensam igen, Lars har åkt till Mulseryd, jag ska ju så klart jobba i helgen...(vi ses ungefär lika ofta som när jag bodde i Norpan, enda skilnaden är att vi sover i samma säng ibland) Hoppas allt är bra med er!! Stora kramar!

Stina-Hemma på Landet sa...

Vad roligt att få bygga ut. Jag skulle också vilja bygga lite till. Men jag får nöja mig med egna hyllor och tygstycken. Krya på er. Kram Stina

vitating sa...

Så härligt att bygga ut o få omgjort, längtar sååå tills vi ska börja!!! Dörrarna var ju underbara, vi har sådana fönster, jag älskar dem men drömmer om sådana fast med kryss uppe i smårutorna!! Fina ting du har köpt, är ju så kul o shoppa!! När ni får större får du ju plats med många nya saker, hi hi...
Ljusstakarna nedan från ellos har jag, de är jätte fina!

trevlig helg!
Kramiz Vitating

Millas hem sa...

Den dörren var otroligt vacker!!
Kram Camilla