lördag 15 mars 2008

Lite nytt till köket!

Fick nyhetsbrev från Nublu igår om att det kommit in nya varor från Lisbeth Dahl! Har länge letat efter en fin skål att använda när jag bakar....vilket händer rätt ofta!!!Där var det...cremfärgad.....hjärtformad och alldeles alldeles ...underbar!!! Beställde självklart med en gång vilket visade sig var tur för när jag idag skulle gå in och kopiera bilden för att lägga in här på bloggen så fanns de inte kvar. Som tur var hade jag sparat nyhetsbrevet! Förstår ni muffinsarna som kommer bli till i denna...mums!

Till min hemliga vän i gåvoringen!

Vad jag mest tycker om med våren!

-Ljuset kommer tillbaka, alla fina pastellfärger och den härliga luften!
Hur jag gör iording huset inför våren?
-Jag hänger upp ljusa gardiner, köper nya växter och vill gärna att hemmet går i ljusa pastelltoner såsom t.ex rosa.
Vilken färg jag jag mest använder nu till våren?
-Vitt och rosa även beige och grönt
Hur är en perfekt vårdag för mig?
-sol och en kopp kaffe eller te på vår altan. Föröka pyssla lite ute i trädgården men det blir lite svårt i år.
Kaffe eller te?
-Te men det går bra med kaffe också......
Vilka mina planer är för våren?
-Vi ska bygga ut så det blir mycket planering och snickrande.
Om jag tycker om trädgårdarbete?
-absolut när tid finnes och det ska bli roligt när trädgården inte ser ut som en lervälling.

35 kommentarer:

Jema sa...

Vilken vacker skål, har aldrig sett nån liknande! ja, muffinsen blir säkert ännu godare i den skålen ;)

Kram, Jenny

<3

MiaMaria sa...

Förstår att det kommer att bli så smaskiga muffins i denna vackra skål!!!!!

HA´en skön lördag!
Miamaia

lottens vita och gröna sa...

jättefin, där kommer det nu bli mycket smet så den får komma fram! kram lotten

Under en vind sa...

Jag går också här hemma och väntar på den ifrån Nublu!!!! Jag har också letat och blev så glad då jag fann den! Fortsatt skön helg, kram!

faster atta sa...

men så fin! Vilken tur att du var så snabbmed att beställa... ti-hi...

Lilla Blanka sa...

Hej Lisa!
Men vilken underbar hjärtformad skål!!!
Nattis-kram
Mia

Engsroom sa...

Vill önska dig en härlig påskvecka!
Vad spännande med utbyggnaden, själv så går jag och drömmer om att bygga ett nytt hus på gotland.
Vi får se!
Kram Ella

Marie sa...

Vilken fin skål du har köpt!

Vi ska också bygga ut huset, så jag förstår dig precis när du redan planerar tapeterna, hihi. Mitt huvud är också fullt med idéer!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Guldkorn i min vardag! sa...

Absolut kommer det att bli smarriga muffins i den skålen!
Vill ha....
Mycke jobb på gång?
Kram Ulla-Bella

elin1976 sa...

Hei
Hvilken nydelig bakebolle. Hjerte....sukk.....så romantisk.
Gleder meg veldig til denne omgangen av gave alongen. Har fått en kjempevanskelig.
Ønsker deg en kjempefin påske. Slapp av og nyt livet:O)

Nina på Kyrktorpet sa...

Hej gumman! Nu har jag lite förändringr på gång.... vill du följa med mig?? Hoppas det iallafall!

spetsar och änglar sa...

En jättefin skål har du köpt!

Kram Heléne

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Wow, vilken underbar skål! Perfekt att göra muffins i ju!
Ha en skön måndag!
Kram, Susanne

Änglar och lavendel sa...

Vilken s�t sk�l! F�rst�r att du k�pte den. Tur att du hann att f� en innan de vart slut.

Kram Biggan

Nublus blogg sa...

Kikar in här och fick se en väldans fin skål. Kan skvallra och säga att jag beställde hem fler direkt dagen därpå.

Stort tack för fin reklam och Glad Påsk!

Mamma Millan sa...

God kvällsingen!!!
Men såå gullig..vill med ha en sådan ju!!!!Nu blir jag avis ju!!!!


Kvällskram Millan
~~~♥ L O V E ♥~~~
~~*`♥´ *~~

Lavendeldoft & vita spetsar sa...

Kanonfin skål! Visst gör snygga kökssaker det roligare att baka o laga mat! /Linda

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj så vacker skål... vilken njutning att vispa i den!!!
har en utlottning innehos mig..var gärna med!
Kram a-C

My little Home sa...

Vilken ursöt skål - den gissar jag blir en stor glädje att använda till diverse goda bakverk:-) Visst är det väl extra kul att baka och greja med fina saker till baket!!

Härligt med utbyggnad, längtar tills vi får se resultatet av utbyggnaden här på bloggen:-) Men jag gissar att det kommer ju ta ett tag förstås;-) Tänk så rymligt ni får det, härligt!!

Kram

Nygammalt sa...

Ja den där skålen är helt underbar!

Har visat upp mina vita hattaskar i mitt förra inlägg men de kanske du redan har sett, runt jul tror jag. Minns ju att du och jag hade hattask-disskutioner för typ 100 år sedan ;)

Ha en rikgtigt skön påsk nu!
Kram.

Cornelias Corner sa...

Underbar skål! Ha nu en riktigt skön påsk!

Under en vind sa...

Har du fått hem din skål??? MIn står på köksbänken...har inte hjärta att ställa in den i nåt skåp...den är för fin!

Passar på att önska dig en riktigt skön påskhelg! Kram!

Fru Grön sa...

Jag vill oxå ha en sån skål!!!
Helt underbar! Ringde dig igår, men maken kanske glömde meddela dig det!
Kram
Linda

Roslagsdrömmar sa...

Åh vad fin skål!! : )

Glad Påsk!
Kram Maria

TV Digital sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.

Fru Grön sa...

hej!

Hoppas ni har en bra påsk!

Har du kollat utflykten än?

Linda

Kicki sa...

Hej
kikar in för att önska dig en Glad Påsk från Thyrasgård. Ja, supersöt skål du hittat!
Glada påskhälsningar från Kicki

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken härlig skål!!!

Glad Påsk.

Jes

junhe sa...

jättesöt skål! ha en fortsatt bra helg/ junhe

Mamma Millan sa...

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

elin1976 sa...

Hei
Går det bra? Jeg ville bare innom for å ønske deg en flott kveld:O)

elin1976 sa...

Hei
Går det bra? Jeg ville bare innom for å ønske deg en flott kveld:O)

elin1976 sa...

Hei
Går det bra? Jeg ville bare innom for å ønske deg en flott kveld:O)

Lallis sa...

Nu är jag tebax efter flytt och grejsimojs.
Och min sida finns på samma adress som innan.
http://laila.nolvi.se

KRAM!

Nina på Kyrktorpet sa...

Du har en award att hämta hos mig!