fredag 29 februari 2008

Lite nyköpt!

Hej! Hoppas ni alla har en superfin fredag. Här har solen lyst oss i ansiktet hela dagen, underbart. Vi har en butik här nere i "byn" som heter Blomstrande Ting och är helt underbar just nu...massor av zink, påskliljor, mosshjärtan och ja underbara saker! Jag tittáde in där efter att ha hämtat vår lilla tjej på dagis och höll henne hårt i famnen....livrädd att hon skulle ha sönder något :) den snälla butiksägaren gav henne en skallra i trä att leka med och hon blev helnöjd. När vi hade betalat och skulle gå så frågade han om hon tyckte om böcker...oja svarade jag ty det bästa hon vet är att riva ned böckerna från bokhyllan och bläddra och peka på alla bilderna. Han la då ner en faktabok om katter, en stor bok på en 100sidor full med bilder på söta katter. Så snällt. Ja ja vad jag pladdrar, här är lite av mina fynd! Kram

En blomkruka med hjärtformad murgröna

En bricka och en blomkrukehink fick det också bli...tänk er nybakade vaniljbullar på den fina zinkbrickan! fiiint!!!

35 kommentarer:

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hallå där!!
Vilken snäll expedit.. det är sånt som gör att mangärna kommer igen!!
Uderbara saker du köpt..och visst kan jag tänka mig bullar på det fina fatet!!
ja visst är det livsfarligt att gå i inredningsaffärer nu.. så mycket fint!!
kramar A-c

Jema sa...

Fina saker du köpt! Vilken snäll butiksägare...men man blir kanske snäll om man omger sig med så mycket vackra saker ;)

<3

Syster Molly sa...

Oh, vad jag saknar dig! Ibland önskar jag att jag inte flyttat, känns så långt till alla jag älskar och tycker om. (Samtidigt som jag flyttat till min älskade!) Men vad gör man inte för kärleken. Tänk om allt kunde vara som när vi pluggade (inte helt bekymmersfritt, men ändå.) Hoppas ni har det bra i allafall! Av bilden som jag fick på mobilen att döma, så är en viss liten dam sin mamma upp i dagen... *ler*. Önskar att jag kunde ge dig en stor och lång kram! Glöm inte att jag finns här om du vill prata, alltid! Stora kramar M

lottens vita och gröna sa...

så fina saker, älskar zink! jobbigt med barnen som vill pillra, skönt med förstående butiksägare! kram lotten

silje-sin sa...

Så fine ting du har kjøpt,jeg skulle gjerne vært i den butikken! Ha en riktig god helg! Klem fra Silje.

Vita tankar sa...

Vilken snäll man som stod i affären! Rart att ge dottern en bok!
Fina saker du köpte, brickan var riktigt snygg!

//Linda

Cornelias Corner sa...

Härliga saker, lyx att ha en sådan affär nära sig. Kram!

Vårt lilla hem sa...

Halloj!

Vilka härliga fynd du gjort!! Gillar verkligen murgrönan, hur söt som helst!
Åh så snällt av butiksinnehavaren att ge en bok! Kan tänka mig att lilltjejen blev glad :)

Ha en skön lördag, kram! Jenny

På landet, mot skogen sa...

Jättefina saker! Vad snäll han var som gav en bok till din lilltjej!

Ha en skön helg!

På landet, mot skogen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nettan sa...

Vad fina saker du hittat, vill oxå ha krukor & fat i zink...=0)
Ha en Mysig LördagKväll..
Kram Nettan

Under en vind sa...

Bra med expediter som förstår sig på hur det är att ha med små barn i butiker....

Vad fint ditt inköp är!

Ha en fortsatt skön helg, kramis!

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Vilken mysig blog och vilka fina ljusstockar! Vilken söt liten lykta också och gulliga kaniner!
Ha en trevlig helg!
Susanne

minblogg-jag sa...

den lilla zink hinken va för fin, kan den komma från house doctor eller madame stoltz?
Ja det är tur det finns vänligt folk....
ha en skön helg kram Helena

Livet på landet sa...

Åh den där butiken låter trevligt får nog åka förbi där för någon gång!!
MYSPYS FINA SAKER!! KRAM :)

Inredningsgalen sa...

Ser att det är mer än jag som är galen i zink!

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Tack för dina snälla ord! Ja det är lite av varje i min blog, har ingen riktig inriktning.. men nu verkar det bli inredning och renovering då jag ska köpa en lägenhet. (bilder på kaoset kommer)
Vilka fina hjärtan och så himla fin bakgrundsmusik. Hehe, har lyssnat på den massor sen jag hittade hit igår, oerhört vacker!
Och vilken fin murgröna!
Ha en härlig söndag!
Kram, Susanne

Lallis sa...

Ååh så fiint! :)
Ha en fin söndag.
Kram!

Marie sa...

Vilka fina saker du köpte, kan mycket väl tänka mig nybakade vaniljbullar på den fina brickan! Otroligt gulligt att din lilla flicka fick en bok, det är sånt som gör att man gärna besöker butiken igen!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Men vilken trevlig butik...fina saker och gullig personal!
Sakerna du köpte var så fina!
Kram
Mia

Jes/Vita villa vila sa...

Så snällt & vilka underbara saker!!!

Kram Jes ♥

Nygammalt sa...

Så mkt fint du har hittat. Gullig gåva, sånt uppskattas alltid.
Ha en bra ny vecka!
Kram.

Tidsmästarinnan sa...

Hej! å, jag vet precis hur det är, har gått på loppis med min tvååring och när vi hade kommit förbi glas- och porslinsavdelningen var jag helt genomsvettig (men han hade kul!) :-)
Så jättefina saker du hittat! (Jag undrar om jag inte hört någonstans att man ska undvika att lägga mat direkt på zinkfat, vet inte varför riktigt, kanske det inte är så hälsosamt? jag bara tänkte på dom goa bullarna :-)
Kram!
S.

Mamma Millan sa...

Så fina saker du visar!!
Skulle gjärna vilja besökt butiken!!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

MiaMaria sa...

Hejsan!

Åter...
Vilken mysig butik...underbara saker.

Hoppas du få en bra vecka!
Miamaria

Fru Grön sa...

vilka fina saker!
Ska vi boka in ett datum när vi kan ses?

linda

Änglar och lavendel sa...

Vilka fina saker! Jag har sett zinkbrickan i en affär, tror att jag ska köpa den nästa gång.

Ha en trevlig dag! Kram Biggan

elin1976 sa...

Her var det mange flotte ilder, Eføy som et hjerte...nydelig. Ønsker deg en god dag.Klem:O)

junhe sa...

jättefina zinksaker du shoppat=)

MormorRuthsAnn sa...

Vilka härliga inköp du har gjort! Känner riktigt hur gott de där vaniljbullarna luktar....mums! Är nog lite hungrig ;)
Kram Ann

Hemma på Landet sa...

Hur går det för dig, min goa vän? Kramis Stina

Anita sa...

Så nydelige ting du har kjøpt!! Likte alt sammen kjempegodt! Vil ha!! Ha en fin helg!

Broarne sa...

Härlig zink, tänk at man kan inte tröttna på zink, passar liksom in överallt!
Annmarie

Hwita Villan sa...

Men vad gulligt av henne! Fina saker!

Annas Vita Hjärtan sa...

Vad gulligt av henne. Hmm det där med skallran var ingen dum idé!

En sådan murgröna vill jag också ha, jätte fin.

Ha det bra!

kram Anna