lördag 2 februari 2008

En liten vit lykta!

Hej på er kära bloggvänner!
Det var ett tag sedan sist. Vi har det lite kämpigt härhemma av lite olika andledningar så orken att blogga har saknats ett tag. Men igår så hade jag storstädning...betona STOR...klorinlukten spreds sig så det luktade som ett badhus ett tag...tihi... men rent är det nu. Hittade en liten lykta som jag inte använt på länge och som jag fick en jul av Faster Atta. Har stått i källaren...förstår inte riktigt varför. Nu hänger den i köket och sprider ett härligt sken när man lagar mat. Hängaren köpte jag för länge sedan av Englamaria och jag tycker så mycket om den.
Hoppas ni alla har haft en fin januari och att solen skiner hemma hos er för det gör den här idag. Kram Lisa

34 kommentarer:

Stina-Hemma på Landet sa...

Tjusig bild. Goa du...:-)

MiaMaria sa...

Nu var det ett tag sen sist...men välkommen tillbaka!

Vacker bild!

Men är det inte så att det bästa är när man byter runt stoppar undan och tar fram det igen... är att det blir som nytt.....I

HA´det så gott!
Miamaria

Ulli sa...

Vilken fin lykta! Du gjorde helt rätt som tog fram den ur källaren.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ulli

StyggaLillaLoppan sa...

Ja du livet är upp och ner men jag hoppas du mår bra trots allt.
Skickar dig många goa kramar /Nina

Engsroom sa...

det var en härlig bild, fin lykta!
Ha det så gott!
Kram Ella

Mita`s hjørne sa...

Nydelig bilde av en flott lykt...

Ha en koselig helg...

Peters projekt sa...

Hejsan!

Vilken hærlig (sitter i Norge just nu - sorry) blogg, inte minst rent grafiskt. Behaglig att "smaka på".

Dessutom, før att uttrycka mig lite omanligt, jisses vilka søta, mjuka figurer du syr! Møss, kaniner, ænglar och høns - dom ær helt fantastiska! Jag blev riktigt glad av att se dom :D

Jag har alltid varit svag før mjuka djur och annat - ænda sedan barnsben.

Stort TACK før glad kommentar och inte minst att du gav mig dagens leende genom din vackra blogg!

Peter

Villa elva-kulla sa...

Vilken mysig bild. Ha de gott / Jennie

Marie sa...

Jättemysig bild, lyktan är supersöt!

Ta hand om dig!
Kramar Marie

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Härligt att känna att allt känns rent ,fin lykta du har mvh Maria Villa Nyhem

Under en vind sa...

Kul att du är här!!!! Saknar dina inlägg!

Skönt med ett städat hus och lyktan var så fin!

Hoppas att allt snart är bättre! Stor kram!

En Doft Av Danmark sa...

Så kul att du är tillbaka! Hängaren är sååå fin...förstår att du gillar den. Sol??? Näää du men snö har vi gott om....ush!!!

Kram
Dorthe

Karoline sa...

Der var du:) kjekt!!
nydelig lykjt!
ha en flott søndag.
klem fra Karoline

linnea-maria sa...

vilken charmig lykta. Hoppas att blogginspirationen återvänder /linnea-maria

Fru A sa...

Vilken fin bild! Här har solen oxå skinit idag och genast vaknar livsandarna till liv igen :D

Ann-Catrin / finthemma sa...

Härligt att du är tillbaka!!!
Underbar bild oxå... så vackert!!
kramar A-c

Livet på landet sa...

Ser jättemysigt ut!
KRAM CAMILLA
Hoppas din lilltjej mår bättre nu!:)

MormorRuthsAnn sa...

Hej!
Tack för att du tittade in till mig och min nystartade blogg (och även min man Peters Projekt). Det är en jättesöt hängare du har där, lyktan gjorde sig perfekt. Dina kaniner är verkligen bedårande...jag beställer nog en snart som skall gå i blått. Hoppas att det är ok att jag länkar till dig?
Ha det så bra!
Ann

Anita sa...

Ser koselig ut! Syns jeg kjenner det lukter rent også!!!
Ha en flott uke!
Varme klemmer fra Anita

Fru Grön sa...

Kämpa på gumman. Efter uppförsbacken kommer nedförsbacken i flygande fläng.
Härlig lykta!
Varma Kramar / linda

minblogg-jag sa...

ja du livet går verkligen upp å ner,hoppas allt börjar ordna till sig.
Skoj å se att du orkar blogga igen efter lite vila....
Ha det / Helena

Lallis sa...

Så fin lyktan är.
Och ja dte är ju så skönt när man väl kommer igång med en sådan städning:)

Skriver till dig som jag skrivit till några andra webbvänner:

Jag har varit ganska så urkass på att besöka den senaste tiden, men det har varit ganska så mkt här hemma.
Vi ska skiljas. Nej, det är inte massa sura miner. Vi kommer ganska så bra överens nu. När vi vet att det kommer att bli mycket bättre för oss båda.
Men det är ändå väldigt mycket.
Bara så du vet att jag finns här och jag tänker på dig .
Stor kram från mig till dig

MiaMaria sa...

Hoppas du får en bra vecka!

Miamaria

Nostalgi och romantik sa...

Kul att du är tillbaka igen!
Vilken fin lykta du har fått, och hängaren är ju jättesöt också!
Kram
Marie

etthusivitt sa...

Vad skönt att du är tillbaka! Härligt med storstädning. Här skulle det också behövas, men just nu är energin låg p.g.a att vi alla ligger sjuka. Inspireras av din fina lykta med pynt istället. Kram, Anette

Vanilla dreams and humblebees sa...

Åh tack! Vad roligt att du tyckte om dom! :)Jätte gulliga hälsning på min blogg!

Vad fint du har det! Så du gör också underbara Tilda figurer! Dom är ju helt bedårande!

Kramar från Jenny!
--<-@

Nu ska jag kolla din andra blogg!

Lilla Blanka sa...

Åh vad kul med ett nytt inlägg :) Supermysig bild..!
Mia

junhe sa...

pauser i livet är ett måste, härligt med lyktan som sprider sitt behagliga sken =9 ha en bra kväll/ kram j

elin1976 sa...

Jeg har savnet deg. Så nå ble jeg veldig glad for at du var kommet tilbake til blogglandia.
Ønsker deg en fin onsdag. Masse klemmer fra Elin:O)

etthusivitt sa...

Tänkte bara tala om att jag nämnt dig i min blogg idag! Kram, Anette

Sussie sa...

Fin bild o jättefin lykta...ha en bra dag Kram Sussie

lottens vita och gröna sa...

vilken fin sida du har! hoppas att allt ordnar sig och att det känns bättre snart. ljuvligaste av kaniner gör du. kram till dig! lotten

elin1976 sa...

Hei snilla Lisa.
Nå håper jeg alt ordner se og du snart tilbake med dine herlige faste innlegg på bloggen. Savner deg vet du. Masse klemmer fra Elin:O)

Tabergstösen sa...

Hje på dej, det var längesen jag skrev till dig! Kul att du är igång på bloggen lite igen, men man ska bara blogga när man vill, kan och orkar. Ja igår sken solen vackert men idag är det grått så här ska städas. Det är rätt kul det med - i alla fall när det är klart! :-) Hoppas du har en mysig söndag! ~Josefine