onsdag 21 november 2007

Pysselabstinens!

Åh...jag tror jag blir galen på att inte ha alla mina fingrar i funktion. Kan ju inte pyssla!!! förstår ni min ångest? nävars, jag klarar att göra saker med vänster hand men det blir inte riktigt lika bra. Idag är det riktigt grådaskigt väder och det är fuktigt ute. All snö har töat bort och kvar är en lerig trädgård men frostskadade växter och löv, inte så vackert direkt. Tur att det finns lyktor att tända upp i trädgården och vid dörren.

Denna fina bild hittade jag på en blogg som heter inredningsbloggen. Fint va?

Kram på er

30 kommentarer:

junhe sa...

vill ha!!! vill ha!!! vill ha!!! men vad vacker och stämningsfullt=) precis så skulle jag vilja ha på min altan. tack & hej, leverpastej/ junhe

Anita sa...

Såå fint!!

Og go bedring!!
KLem ANita

Marie sa...

Vilken helt underbar bild, såå vackert!!!! Hoppas fingret läker snart så du slipper ha pysselabstinens!!

Krya på dig kramar!
Marie

Under en vind sa...

Otroligt stämningsfull bild!!

Förstår dig och hoppas att du snabbt ska bli bra och kunna pyssla igen!!Kram!

elin1976 sa...

Akkurat DET, det har jeg også gjordt. Å det er bare sp kjedelig. Ikke kan man bevege fingeren for da begynner det å blø og så svir det sååååååååå. Å bruke venstrehånden til å sy flotte kaniner er heller ikke lett.
Du får kjøpe masse bra interiørblader og benke deg på sofanen og nyte å ha "fri" for alle huslige syssler. Ha en fin kveld. Klem fra Elin:O)

Stämningsfullt sa...

Ja det där var ju en underbar bild. Ikea har ju liknande lyktor för en billig slant. Då är man inte lika orolig att de ska bli förstörda om de står ute.

faster atta sa...

Hoppas att ditt finger läker snart så att du får pyssla lite igen!!!

kram

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Ja det var verkligen en underbar bild!!

Ha en fortsatt fin vecka!

Kramar

kicki sa...

Hej
Attans vilka supersnygga lyktor! Speciellt de där höga till höger hade jag gärna velat ha i Gårdsbutiken!
Kram från Kicki
på Countrystyle

MiaMaria sa...

Stackare där vad har hänt? Kan tro att det kliar i fingra´rna för att få pyssla.
Hopas det ordnar sig!

Ha´en skön torsdag!

Miamaria
Vacker bild!

Pethra sa...

Ja, visst är bilden underbar! Det är så man vill ha det på balkongen/altanen. :-) kan relatera med det där med att inte ha fingrarna form. Jag har värk i mina idag och händerna är stelfrusna, så idag kan jag inte pyssla. Det får bli en dag när jag inte har värk. Ha det gott!

Vårt lilla hem sa...

Ja tack, alla de här vackra sakerna får gärna komma hem till min veranda och skapa stämning och mys i mörkret! :)

Vilka söta kaniner du gör! Underbart söta!

Jag länkar gärna dig från min sida, hoppas det är okej? Säg till annars :)

Önskar dig en fin torsdag!

Kram, Jenny

Blomman för dagen sa...

Det ser jättemysigt ut!=)
Vad har hänt med dina händer?
Hoppas du blir bättre snart./Karin

organic-lizzi sa...

Stakkars deg altså..Jeg har fingrene i orden,men ingen tid til å pusle..
Det finnes en krem som heter Teifu som kan kjøpes på enkelte helsekostbutikker.Den kan kanskje hjelpe..bare ikke gni deg i øynene..
Utrolig vakker veranda!!Sånn orden ønsker jeg meg også..
Kos kveld til deg.
klem Randi

Nostalgi och romantik sa...

Jaa, det var en jättefin bild!!
Och jag förstår att det är besvärligt när man inte kan använda båda händerna... det är ju så kuuul att pyssla
Kram
Marie

En Doft Av Danmark sa...

Stackars dig! Håller tummarna, att du snart är i gång igen!

Kram
Dorthe

Kamomilla sa...

Tur att man inte är ensam om att ha många lyktor... ;)

Zinkfatet i våningar du frågade om- det köpte jag i Åbo för flera år sen, och minns faktiskt inte mera var det var... Mitt minne är så bra men ack så kort! ;)

Kamomilla

Hemma på Landet sa...

Superfint! Det skulle man klämt till med på bron.
Kan jag skicka räkningen till dig? Puss

Mita`s hjørne sa...

Koselig og stemningsfult bilde... koselig med masse lys nå i mørketiden...

Ha en koselig kveld...

Ljuva ro sa...

Hoppas du snart blir bra i dina fingrar... Läcker bild, så mysigt med alla lyktor. "Sommartorpet" har öppet för allmänheten, de har café och ost butik samt lite annat pyssel o så, om du googlar på Granhammar och ost så kommer du dit och kan få en vägbeskrivning samt öppetider tror jag, annars får du höra av dig igen!

Jes sa...

Oj stackare! Ont i fingret alltså. Och jag som precis skickade ett mail till dig och frågade om lilla vita kaninen... Då förstår jag om du inte kan pyssla på ett tag. Krya på dig!

Jättefin blogg har du.
Jag kommer tillbaka!
Kram Jes

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Du var först ut att kommentera mitt inlägg! Maila över din adress så kommer en liten gåva på posten till dig i sinom tid :)

Ha en underbar helg!

Kram, Jenny

vartlillahem@hotmail.com

faster atta sa...

tack!! det är så härligt med dej, du är ju alltid så positiv!!!!

kram

Flisan sa...

Jobbigt med pysselabstinens, hörru! Hoppas att du är fit for fight snart igen :)

Vilken härlig altan med alla lyktor...

Ha en skön lördag!

Karin Krut sa...

Jättefin bild och hoppas dina fingrar kryar på sig :) Jag ska kolla min mail och genast skicka min adress till dig :) och göra rätt för mig. Har ju haft ett envist läskigt virus i datorn hela veckan men jag ska ta itu med våra affärer genast ;)
Ha en skön lördag'
Kram Karin

På landet, mot skogen sa...

Förstår att det känns jobbigt! Hoppas du är "pysslingsbar" snart igen :)! Underbar bild! Där skulle man vilja sitta och njuta av en vacker utsikt...

Cornelias Country Corner sa...

Hoppas ditt finger kryar på sig snart. Kram!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

vilken stämningsfull skymningsbild du visar! Otroligt snygga lyktor!
Hoppas fingret snart läker så du kan komma igång med pysslandet!
Ha det gott! /Linda

Livet på landet sa...

Hej Gumman!
Hoppas ditt finger mår bättre nu och du oxå förstås och att du kan börja pyssla igen!
SES PÅ JOBBET!

Nygammalt sa...

Vilken stämningsfull bild du har hittat. Ser riktigt mysigt ut. Man glömmer nästan hur kallt det är ute ;)

Kram.