måndag 29 oktober 2007

Har ni sett en sån fin kista!

Denna fina kista har jag handlat på en underbar nätbutik som heter EnglaMaria. Hon hade så supermycket fint att jag skulle kunnat göra av med en förmögenhet om jag hade någon....annars har dagen bjudit på lite överaskningar. Under lunchen idag säger chefen att vi kan gå ned i källaren och titta för där står massor med gamla möbler och bråte som ska till returpunkten på onsdag om ingen vill kännas vid det, (har aldrig ätit upp min lunch fortare) skyndade ned i källaren och packade snart in två jättefina stolar och ett klaffbord som ska bli vitt och få fylla funktionen som sybord! den dag jag får ett rum för allt mitt pyssel. Så ett inköp och tre fynd senare är jag faktiskt väldigt nöjd över tillvaron.....även om regnet öser ned ute och det är mörkt och trist. Stor kram till er alla som hänger kvar på min blogg och lämnar fina kommentarer trots att mina inlägg ej direkt haglar över er nuförtiden!

38 kommentarer:

ava sa...

Selvfølgelig følger vi med på den fine bloggen din! jeg ser ikke på kvantitet men kvaltitet!!!!! Så kjekt å kunne få forsyne seg før ting går til skrot! Kjempefin kiste!
Ha en go kveld

Nygammalt sa...

Fantastisk chef du har! =)
Din kista är jättefin, hoppas vi får se dina källarfynd senar också.
Man måste få blogga i den tid man kan, ibland blir det ofta och ibland inget alls.
Kram.

Kajsa sa...

Snacka om att få julklappar i förskott! Va' bra med en så snäll chef, som tänkte på er.
Kistan är urfin. Ska bli kul att se vad du gör med den.. om det behövs göras något. Den är ju fin som den är.
Tack för kommentaren om mina planteringar. Blev jätteglad. Ibland kan man bli lite osäker, om det verkligen är fint. Kan - som sagt - överpynta ibland.
Ha det gott!
Kram
Kajsa

Hemma på Landet sa...

Väldigt fin.:-)

Maria sa...

Ja, fin kista..Ha, ha... Du får den i veckan. Åker med posten i morgon.
Jag blir sugen på att köpa en kanin av dej till mej själv i julklapp. Sååå söööt! Jag älskar handsydda mjukisar.
Ha det bra.

Kram Maria

stina sa...

Vilken fin kista .ska bli kul att se vad du tänker stoppa i den! Kram Stina

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan!
Vilken jätte mysig kista!
Din blogg verkar jätte spännande.Jag måste gå tillbaka och fortsätta titta.
Kram Marlene.

Elinsstuga sa...

Kul att du kikade in på min blogg! Men oj! jag blev helt tagen av alla dina söta djur! Kikade runt länge! Urgulliga!
Trevlig (och ovanlig) kista du har där :) Ska kika runt lite till på dina sidor! /Kram

Grinden på glänt sa...

Mysig kista! Och vilka fynd du verkar ha gjort! Snäll chef du har! Du får visa fyndena senare...

Tack för dina snälla ord! Blev jätteglad när jag läste din kommentar!

Fru Grön sa...

vilken lyx att få vara med om rensning i källaren. varje loppisbruds dröm. ska bli kul att få se hur möblerna ser ut!
igår blev det lite gonattiskropparoch kläder sydda. hararna väntar på ögon o nos. ska till nina i em om du är ledig kan väl du oxå kika förbi?!
ha en bra dag!

faster atta sa...

Mmm, visst är kistan fin!! Jag har oxå beställt lite hos Englamaria, hon har ju å mycket fint!!! Och du.... vad ska du fylla kistan med?

kram

Karin Krut sa...

Vilka superfynd :) det gäller att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt! :)
Kram Karin

vildängel sa...

Det var en annorlunda kista minsann - vad kan man tänkas förvara i den?

Hem & Harmoni sa...

Den var verkligen läcker! Och tack för tipset... ska genast kolla på denna nätbutik.
Har precis bestämt mig för att göra iordning 'min' pysselhörna. Då hittar jag säkert något fint från EnglaMaria som passar perfekt..
Ha en skön tisdag! Kram från Marie

På landet, mot skogen sa...

Jättefin kista! Såg en liknande häromdagen med äpplen i, jättevackert! Grattis till bord och stolar! Vad kul att bara trilla över så´na fynd!

Lilla Blanka sa...

Åh vad roligt att få chansen att plocka till sig det man vill ha på det viset..!
Låter spännande med ditt blivande sybord :)
Kistan du har köpt är urläcker!
Kram

Nostalgi och romantik sa...

Såna chefer växer inte på träd!!
Ska bli spännande att se så småningom...
Kistan var jättefin!
Kram
Marie

Junitjej sa...

FIN!
Trevlig blogg du har!

Junitjej sa...

Hur stora är kaninerna du gör?

MiaMaria sa...

Vilken tur du har först får du en massa gamla saker av chefen och sen så har du pysselrum....vilket jag inte har...vill ha!

Ha´det så gott!
Miamaria

Granne med Selma sa...

Fick världens adrenalinkick när jag läste om möbelfynden! Alltså, guuud! Själv har jag också fyndat. Ett litet bord med kannelyrer för en 50-lapp. Inte helt fel. Ska ställa det i min grovingång. Längtar efter att få se bilder på dina fynd!
Kram

Sara sa...

Tänk att man kan bli så glad för saker som andra inte vill kännas vid, härligt med fynd!

junhe sa...

jag håller med dig om att englamaria har fina grejer till BRA pris. ha en bra kväll. kram junhe

Att ha det gott sa...

UUnderbar

Marie sa...

Förstår att du är nöjd med både inköp och möbelfynd! Kistan är jättefin!

Kram Marie

Under en vind sa...

Wow, det är inte ofta man kommer över saker på arbetsplatsen!!Så kkul det ska bli att få se sakerna på plats! DEn där kistan är jättefin, jag har köpt en sån på Fridas gård tidigt i år, i den har jag Tildas vin och presentpåsar. Bra att ta fram när man ska gå bort! Funderar på att spraya den vit...men samtidigt är den ju så fin i grått......
Ha en bra dag! Kram!

Blomman för dagen sa...

Hej!
Vilken rolig kista du köpt.Låter bra att kunna köpa saker billigt på jobbet.Hoppas du kan hitta någon plats för dem där hemma till din syhörna=) Karin

faster atta sa...

Ville bara titta im och önska dej en underbar helg!

kram

Hemma på Landet sa...

Du är så gullig och söt du...:-)

SKATAN sa...

Du jag hade nog skippat lunchen helt och hållet jag...och varit hungrig och ilsken på eftermiddagen. Kul med nya fynd!

Grattis : )

Nygammalt sa...

Tack snälla du för alla fina ord. Kram.

Engsroom sa...

vad roligt med några fynd från källaren vi får väl se bilder sen?
ha dig en bra helg! ps kistan var jätte fin.
Ella

Mita`s hjørne sa...

Nydelig...

Ønsker deg en riktig god helg...

"M" sa...

Ja den var fin...och va kul att dekorera med den efter högtider...lägga lite juligt i...kanske julklapparna

Mia sa...

Underbar kista, har också sett den där och trånat lite.. Vilken snäll chef du har dessutom, grattis till fynden! kram

elin1976 sa...

Måtte bare innom for å ønske deg en fi søndag. Her skinner sola og det er frost. Skikkelig julestemning. Elsker det. Go klem fra Elin:O)

cicci sa...

Hejsan!
Vilken fin blogg du har och vilka underbara kaniner, synd att jag inte har några barn ännu annars had ejag slagit till direkt, kika gärna in hos mig utivarhage.blogspot.com
kram cicci

StyggaLillaLoppan sa...

superflott liten kista du köpt...hoppas du hade en skön helg !

PS, har nu gjort en egen kanin...och den blev faktiskt ganska bra för att vara första gången!