söndag 30 september 2007

Tillbaka från shopping i Ullared!

Åkte till Ullared i fredags och återkom till hemmet igår kväll. För er som varit där så vet ni hur mycket folk som kommer till Gekås för att idiothandla!!och för er som inte varit där.....åk dit!!det är så billigt så man tror inte sina ögon. Handlade för 2900 och kom hem med 7 kassar i storlek som ikeas blåa kassar. Finns allt man kan behöva från barnkläder till heminredning. Hittade mycket fint som jag ska visa vid senare tillfälle men först tänkte jag visa stället vi bodde på. Det var en hästranch som hette Örnatorpet och låg 2 km från vårt shoppingpalats. Men kl. var 21 och kolmörkt var det ute med blåst och regn så när vi åkte in på en smal grusväg som ej var belyst....då låste vi dörrrarna på bilen och tittade förskräckt på varandra och undrade vart vi var på väg. Men efter 800 meter in i skogen uppenbarade sig en underbar plats med ett stort rött hus med paraddörrar (där bodde ägarna till hästranchen) och precis vid parkeringen låg det forna stallet som nu är iordninggjort till två lägenheter som hyrs ut. Jättefint och frächt. Här ska ni få se!

Hoppas er helg varit bra. kram

18 kommentarer:

Uppe på vinden sa...

Så kul att ni hade ett lyckat besök!! (så "billigt" kommer jag aldrig undan....*fniss*....) För mig låter det "overkligt" att övernatta, men jag förstår dem som har lång resväg! Själv är jag där under en timma i bil! Visst finns där mycket, både "måste ha saker", mys och en del skräp....! Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

"M" sa...

Bra att veta om bra boende...ska till ullared nästa fredag..kul att shoppa loss.
Kram "M"

Nygammalt sa...

Du har verkligen haft en händelserik helg! Så kul ni verkar haft det, ska bli roligt att få se vad ni har shoppat för något. Min lillasyster har varit där några ggr, vore roligt att få åka dit någon gång.

Lät ju lite spännande det där med vägen i mörkret...tur att det finns lås på bilen då =)
Trevlig söndag! Kram.

Nostalgi och romantik sa...

Tänk att jag aldrig varit där!!!
Det kanske blir nästa sommar...
Vi får se
Kram
Marie

handplockat sa...

låter som en helg helt i min smak

väntar med spänning på att få "se" fynden...

Hemma på Landet sa...

Ja, jag skulle verkligen vilja åka till Ullared. Hoppas att det sker under min livstid.:-) Kram

stina sa...

Oj jag trodde att jag var ensam om att inte ha varit där men ser nu på komentarerna att vi är fler! Jag hoppas att jag kommer dit snart för jag vill oxå bära hem 7 kassar! Ska bli kul att se vad du köpt,Mysigt ställe ni övernattad på. Kram Stina

faster atta sa...

Önskar att jag hade varit med!

Engsroom sa...

Ska bli spännande att se vad du köpt?
Ha en bra vecka!
Ella

Ljuva ro sa...

Nu blir jag ännu mer sugen på att åka till Ullared, ska dit i november! Ska bli kul att se vad du fyndat! Vilket mysigt ställe ni bodde på!

Elzie sa...

Jodu Lisa. Ullared är bra det *s*. ska dit i november om allt går som beräknat. Tänkte hitta lite julpyssel denna gång. Förra hösten hade dom inte tgit fram det när vi var där.
Och vilket mysigt ställe ni låg på. Vi har turen att bo så pass nära att vi kör fram och tillbaka. Min syster bodde 1 mil från GeKås förr och det var farligt...
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Jodu Lisa. Ullared är bra det *s*. ska dit i november om allt går som beräknat. Tänkte hitta lite julpyssel denna gång. Förra hösten hade dom inte tgit fram det när vi var där.
Och vilket mysigt ställe ni låg på. Vi har turen att bo så pass nära att vi kör fram och tillbaka. Min syster bodde 1 mil från GeKås förr och det var farligt...
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

MiaMaria sa...

KAn tro att du handlat massor. Själv har jag inte varit där på flera år men det skulle vara kul att åka dit igen.
Ha´det gott! // Miamaria

Lisbeth sa...

ullared där kan man shoppa loss ! brukar bo i varberg på somrarna och då inte långt till Ullared,allt är ju billigt! Vad fint ni bodde./Lisbeth

camilla sa...

åhhh så mysigt ni bott...ja de e väl roligt att vara på ullared, jag gillar oxå att åka dit....måste bara säga de igen....jag älskar dina kaniner som du syr:)
camilla

Mita`s hjørne sa...

Så koselig det er å ha et slikt sted en kan handle masse da... aner ikke hvor det ligger i Sverige jeg da...
Blir spennende å se hva du har kjøpt...
Den lille stuen under trappen så kjempesøt ut...

Ha en koselig kveld...

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad kul :). Nyfiken i en strut...vaaad köpte du *fniss*???
Jag har varit där en gång...för 7 år sen :).
Kram

StyggaLillaLoppan sa...

oj oj 7 kassar jag brukar bara komma hem med typ 2 men det var flera år sen sist...

kram