torsdag 13 september 2007

Lite allt möjligt

Hej! Idag har vi varit på Rusta...med "vi" menar jag inte bara Elin och jag utan även den där kvinnan som bor i mig som jag bara släpper ut i bland :) hon sätter på sig shoppingskorna och så drar hon!är det någon som känner igen sig? hihi...nu stängde ni nog av datorn och tänkte att "hon är ju inte klok!" de hade en så fin plåtkorg eller vad man ska kalla det som inte var gratis men som så gärna ville följa med oss hem så jag tog den och är mycket nöjd. Visar en liten bild på den så förstår ni säkert.

Dagens andra bild är till en ´kund som ska beställa en kanin och efterfrågar spets till kaninbyxan.. mamma min hade utrensning igen och kom hit med två kassar med gardiner och dyl. som jag frossat i på eftermiddagen. Där fanns ett så fint tyg som jag tänkte kunde vara något. Lägger ut en bild så får du maila om det kan vara intressant. :)

Bild nr 3 är ett fint överkast som mamma min tänkte kasta, men hon har lärt av sina tidigare misstag så nu frågade hon mig först.....tacksamt att inte behöva köpa tillbaka sakerna på närmsta loppis!! älskar dig mamma!

Hopas ni andra haft en bra dag och att kvällen fortsätter i samma anda. Kram kram

22 kommentarer:

Nygammalt sa...

Jaaaa, en sån är jag också på jakt ute efter...måste väl köpa den nu när jag är hemme i min hemstad. I storstan var den slut. Undrar bara när jag ska få hem den...men men bättre och skaffa en iaf! Kram.

Uppe på vinden sa...

Men du vilket konstigt sammanträffande!! Den där kvinnan bor här hemma hos mig också!! Ibland blir hon alldeles tokig och får med sig hur mycket som helst hem....allt är så fint och omöjligt att åka hem utan säger hon! Gillar din låda! Kram!

Hemma på Landet sa...

Nämen, tänkte hon kasta det där fina?
Tur att du stod i vägen. Kramis

Tingeltangel sa...

Vilken charmig låda du köpt. Och dina kaniner är helt underbara.

faster atta sa...

Underbar är din mamma!! Hushållsboxen är ju helt underbar!! Vi var utanför rusta idag, maken och jag men det var liksom inte läge att gå in...snyft...jag får komma och tröst titta på din!
kramis

Nublus blogg sa...

Tittar in en sväng på kaninfarmen och tar en bit paj. *mums*

Mammor slänger de mest säregna saker, tur att vi kan hindra dem ibland. :-)

Mita`s hjørne sa...

Jo du, denne damen dukker opp her også - hmm, men som hun kan overaske iblandt, kommer hjem med flott ting... som gubben fnyser av...he,he...
Min mamma har også lært - kommer med ting før det skal kastes... og det er jo bra...
Nydelig sengeteppe, det hadde nok vært borte nesten før det hadde nådd loppemarkedet dette...

Ha en koselig kveld...

Skrotmaja sa...

VIlken tur att du stoppade henne!!

Du, jag vet inte heller hur man gör. Det där har jag kladdad dit på egen hand med en spretig pensel!

KRam.

Anna sa...

Tur att din mamma frågade dig, det ser himla fint ut. Pajjen ser ljuvligt härligt god ut. Ser oxå att jag lär bege mig till Rusta. Ibland kan man hitta fynd där. Supersöta är dina kaniner också.

Ha en toppen helg, härligt med fredag imorgon.

Mia sa...

Har också den där korgen, jättefin är den! Hihi, känner igen den där kvinnan, har nåt utav henne i mig själv ;-) kramizz

Cornelias Country Corner sa...

Min kanin hälsar att du ska ha en trevlig helg! Krammm!

LustochLängtan sa...

Den är jätte fin housekeepers boxen,har oxså suktat på den men har inte riktigt kommit till skott.
Tur att din mamma inte kastade det fina täcket.Ha en trevilg helg/Kram Anita

Elzste sa...

Jättefin box. Förstår att shoppingkvinnan ville ha den *s*. Och spetsen var ju jättefin. För att inte tala om lapptäcket.
Ha en skön helg gumman.
Kram Elzie

Elzste sa...

Jättefin box. Förstår att shoppingkvinnan ville ha den *s*. Och spetsen var ju jättefin. För att inte tala om lapptäcket.
Ha en skön helg gumman.
Kram Elzie

Lallis sa...

Åh, vilka fina saker du hittade:)
Ha en fin helg, gumman.
Kram Lallis

Maria sa...

En sån där box skulle man ha den skulle ju absolut komma till andvändnig. // Maria

Lilla Kyrktorpet sa...

Önskar dej en underbar helg gumman! ringer efter massagebesöket....om jag fortfarande lever då.....

Har du sett min andra blogg förresten?

kramis!!!

Nicolinas boning sa...

Vilken tur du har med en sån mamma;-)
Tänk att ibland dyker den där kvinnan upp hos mig också...och det är inte alltid det går att hålla henne i schack:-)
Kram/Birgitta

Granne med Selma sa...

Hej! Förstår så väl den där känslan man får när man ser alla saker som så gärna vill följa med en hem. Det är ju inte för att man har ett stort habegär utan för att ens hjärta är så stort och att man ömmar för saker som inte har någon annastans att vara än i en affär... eller på en aktion... eller på tippen.... eller på loppis... eller...

Stor kram på dig!

Nygammalt sa...

Nu har jag köpt mig en egen! =)
Kram.

StyggaLillaLoppan sa...

härlig box! barnen tittar på bompa så jag är "ute" ....
jag har funderingar att greppa en pensel? men jag skulle behöva en roller egentligen och det har jag ingen hemma...synd ...

ha en härlig lördagskväll/söndag

junhe sa...

men vad s�t hon blev...jag lovar att hon kommer till ett gott hem =)