torsdag 27 september 2007

Dagis chez Lisa

Hej!idag har jag haft två kära vänner på besök med deras barn...det var så härligt! 5 barn som sprang runt benen i åldern 11 månader-2 ½ år. Hi hi, jo ni inte en lugn stund. Tänk om man skulle ha det så jämt dock!! puust!
Nu sover lillungen, och den stora madamen hon ligger i sängen och läser läxan med pappa. Ganska lugnt och fridfullt nu med andra ord. Är så sugen på att sätta fart med renoveringen av hallen...men det får nog vänta en stund till, tills garaget är färdigt utvändigt. Ska bli så härligt att ha vitlaserad panel och nytapetserade väggar !! är inne hos er alla och tittar och trånar, ni har det så fint allihopa. Kram och varsågoda att ta ett hjärta! (bild från Alvas Hus)

13 kommentarer:

Broarne sa...

Halloj
Ny här på din sida, vilka fiina kaniner du syr, Jag blir liksom suuugen. Jag länkar gärna hit, kolla min sida om det är Ok.
Annmarie

Hemma på Landet sa...

Det kommer att bli fint det. Sov gott, vännen! Puss

Uppe på vinden sa...

Tack för hjärtat!! Visst har man projekt man vill påbörja, men ibland måste man inse att det är äldre påbörjade saker som måste bli klara först...Men det är svårt! Kram, kram!

Engsroom sa...

Jag på börjar gärna ny projekt är sån att jag måste passa på när jag får lust att dra igång sen har jag lite svårt för att slutföra saker. Min man brukar dock påminna mig irriterande nog.
Hans filosofi är om man inte gör något klart direkt eller gäör det riktigt så är det ingen ide och dra igång saker skulle jag levt efter samma filosofi så hade det inte hänt mycket kan jag säga.
Kram Ella

elin1976 sa...

Høres så koselig ut! Det er kul når de kommer og kul når de reiser/åker!;O)
Ønsker deg en fin fredag:O)

faster atta sa...

tihi...jag glömde ju halva bohaget hos dej gumman! Tack för underbara muffinsar, stora prinsessan pratat om dem fortfarande! herre min skapare, hon åt ju 3 st!!
kram

camilla sa...

hej ..jag måste bara säga att: GUUUUUD så mycke snyggt de är på din sida och dina kaniner e ju bara sååå fina.

camilla

Elzste sa...

Håller med dig Lisa. Vill också sätta igång härinne, men gubben envisas med att hålla på ute istället *s*. Här blir det ingen pärlspont dock, för jag får ju inte måla den. Då målar jag hellre direkt på väggen, ha, ha.
Ha en skön helg.
Kram Elzie

Nicolinas boning sa...

Jag vill också ta itu med nästa hall som vi har...suck...frågade älklingen lite i förbifarten så där om han kunde sätta upp en liten väggstump så kunde jag börja spackla och måla...
-"Nej,det gör jag inte!" var det svar jag fick.
Vi ska först göra klart ALLA ANDRA påbörjade projekt som vi har...jaha...det kommer ALDRIG att bli någon väggstump uppsatt alltså...snyft...
Äsch...jag har inte orkat ta fighten med honom ännu,det ska få mogna lite först...skratt...men sen så SKA väggen upp;-)
Kram/Birgitta

faster atta sa...

TACK, TACK, TACK!!!! Hoppas att ni fick en underbar shoppingtur vännen! Det är du förtjänt av!
KRAM

Lantlig charm sa...

Tack kära du! trevlig helg på dig
Kram Johanna

MiaMaria sa...

Tack snälla för hjärtat! hi,hi...
Trevlig helg! // Miamaria//

Nygammalt sa...

Tack för hjärtat! =) förstår att det är lugnt och skönt nu *hi hi*
Trevlig helg! Kram.