onsdag 1 augusti 2007

Oj vad tiden går fort!

Ja ni, vart tar tiden vägen? hela dagen har jag känt att tiden går alldeles för fort. Magnus har snart redan haft 3 veckors semester...inte klokt! igår satt vi och tittade på vår lilla ängel när hon var nyfödd, tänk vad mycket det händer på bara några månader!!hon är helt plötsligt ingen bebis utan ett barn nu. Usch så sentimentalt det blev :) På tal om något annat så har det idag varit superfint väder, solen har lyst oss i ansiktet hela dagen....jag tror tilloch med att det kom en liten svettpärla i pannan ett tag. Elin satt på altanen i en zinkbalja och skvätte vatten, hon älskar att bada den lilla tjejen., och eftersom mamman hennes är galen i zink så var hon ju tvungen att inhandla en stor zinkbalja som hon kunde sitta och plaska i ;) hihi ja ibland tror jag att det stigit mig åt huvudet. Hämtade varor i dag från Alvs hus.....det går verkligen undan med varorna man beställer av henne. Fina var de också, har inte klurat ut vart jag ska ha dem än, måste gå runt och känna efter lite vet ni. Ha nu en superfin kväll allesammans. Kram Kram

Det här tyget ska jag nog sy en kudde av....tror ni det blir fint!?

14 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Tänk jag tycker också att det är så sentimentalt att titta på filmer från när barnen var mindre... Minns att jag grät när Emma fick sin första tand eftersom jag tyckte att hon blivit så stor redan *ja, jag vet...* Härligt att förena nytta med nöje - bad i zinkspann! Både mor och lilla är nöjda - HÄRLIGT!
Kram

Marie sa...

Ja usch, visst går tiden alldeles för fort. Min lilla Vera är redan nio månader och kryper omkring överallt. Det känns som igår som Elsa, min 3-åring, lärde sig krypa. Jag önskar man kunde stanna tiden ibland! Låter härligt med bad i zinkbaljan.

Tyget blir nog jättefint som kudde.

Ha det bra.
Kram Marie

Evelinas hus sa...

Hej,
Hos dig har jag inte varit tidigare. Vilka fina kaniner du gör!! Dom ser så välsydda ut. Hur lång leveranstid har du på dom?
Hälsningar Caroline

Lantlig charm sa...

Hej kul att du kikade in=) och du är hjärtligt välkommen att kika in i butiken väldigt snart! kram

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Hej på dej!
Kul att du tittade in hos mig, du är varmt välkommen tillbaka!!! Vilken fin blogg du har. Läste om att du tycker tiden går fort med ungarna...mina har hunnit bli sju och tio ÅR!!! Kan inte begripa hur det gick till, nyss tultade de ju runt i blöja...:-)
Nåväl, det viktigaste av allt är att ta tillvara på alla dagar och leva här och nu. Barnaåren kommer ju inte igen...
Sååå präktigt och viiist det lät, eller hur! blev riktigt impad själv...:-)
Jag ääälskar hönor och undrar vad du tar för att sy en höna likt den du hade i ett tidigare inlägg, den var ju sååå mysig!!!
Vad duktig du är...*imponerad*!
Kram Linda

Mysiga lantliga ting sa...

Mysigt tyg, blir nog kanon till en kudde!

Kram Johanna

Tabergstösen sa...

Hej på dej. Jag tror allt det blir en jättefin kudde av det tyget, ska bli roligt att se när du är klar!

signe sa...

Tiden går alldeles för fort! Nu har jag inga barn men...semestern tog slut i måndags..efter 4 veckor! Var tog de vägen?..Jag har sytt kuddar av det där tyget och en duk och jag är nöjd! Gillar tyget jättemycket! :)

Nygammalt sa...

Ibland önskar man verkligen att tiden står stilla. Har inga egna barn men är en relativt ung moster till min 8-åriga systerdotter. Jag flyttade när hon var ungefär 3 år, så man känner ju att man har missat så mycket. Varje gång man kommer hem så har hon ju hunnit blivit så stor, och om några år är hon tonåring. Hjälp!

Nog om det, tyget du har köpt kommer bli jättefina kuddar av. Mycket snyggt! Och bada zinkbalja är ju inte fel. Själv fick jag bada i diskhon i sommarstugan när man var liten, superskoj! =) kram.

Lily of the valley sa...

Det blir fint som kudde. Härligt att kunna kombinera zinkbaljan, nytta med nöje.
Ha en skön kväll
kram Lily

Nicolinas boning sa...

Självklart kommer det att bli en fin kudde!
Jag håller med lavendeldoft och vita spetsar om att barnaåren går otroligt fort. Njut för fullt, för sen får man "tigga" till sig en kram av tonårssonen...

Betty sa...

Tyckte att alla överdrev när de hela tiden tjatade om att det går så fort , men nu kan jag inte annat än att hålla med. Våran lilla blir 2 i sept. , o vi skrattar bara mer o mer åt henne för var dag som går , nu är hon verkligen en liten tjej.
Jättefint tyg , en liten ruta kan väl aldrig vara fel ?
Kramar Betty

Uppe på vinden sa...

Hej!
Självklart får du länka till mig, jag kommer länka dig efter att ha varit inne här på din sida! Har inte hittat hit förut! Vilka fina kaniner du gör, dem har jag inte vågat mig på än! Har dock sytt satserna från Panduro med ett harpar i filt och ett kaninpar. Utöver det är det mest änglar, nissar och tomtar! Dessa figurer passar överallt tycker jag!
Ha en underbar dag! Vi ses igen! Kram Sara

Hemma på landet sa...

Klart att det blir fint när du ska sy. Puss