söndag 12 augusti 2007

Nu kommer mörkret!

Godafton kära bloggisar! Nu är klockan lite över tio och det är mörkt som en svart katt ute....men inte är jag ledsen för det. Jag tycker om när hösten kommer krypandes, dess höga luft och mysiga kvällar. Man måste finna det positiva ialla årstider annars blir man deppig. Personligen så älkar jag när mörkret faller och alla lyktor man samlat på sig genom åren kommer till sin rätt (tro mig....det finns ett par stycken) Den här är min favorit och den fick jag av min älskade Magnus när jag slutade högskolan och fick min efterlängtade titel. Den lyser helt fantastiskt mysigt och när man har nostalgiska minnen så är den ännu vackrare. Ha det gott mina vänner. And for you "kj" have a great day and I´m looking forward to talk to you tomorrow ! cream ;)

16 kommentarer:

Uppe på vinden sa...

Visst är det mysigt med höst, men visst vore det ännu mysigare om vi haft en solig sommar först! Men man får ta med sig de roliga minnena och hoppas på några härliga höstdagar!! Min första dag på jobbet väntar...å´familjen är fortfarande lediga - orättvist!! Kram på dig!

Granne med Selma sa...

Den lyktan värmer och lyser upp inte bara på ett sätt kan jag tro!. Gillar också hösten...nej älskar hösten rättare sagt.
Kram

Nygammalt sa...

Fin lykta. Hösten är ok om den inte blir så regnig och slaskig, utan en ljum höst tills snön faller önskar jag mig ;) kram.

Elzste sa...

Håller fullkomligt med dig. Hösten är MIN årstid. Då myser jag mest. Och att kunna tända lite ljus är bara så härligt.
Kram Elzie

StyggaLillaLoppan sa...

jag gillar väl alla årstider men det kan ju regna och ruska året om om vi säger så. och det gillar jag inte . ett stilla sommaregn är ju underbart men ruskväder nejtack. jag älskar också hösten med det kalla klara vädret men jag är nog en vår och sommartjej trots allt ;=D om du tvingar mig att välja...kramar i mängder

Lallis sa...

Jag instämmer till fullo!
Det är såå mysigt när man kan tända ljus (och det syns!) och mysa. Har försökt under sommarårstiden men det blir inte riktigt samma mysfaktor då;)
Ha en fin dag.
Mvh Lallis

Cornelias Country Corner sa...

Jag �lskar ocks� h�sten!!! och i �r blir den extra bra tror jag nu n�r jag har en kamin! Kram!

Lily of the valley sa...

Whau! Vilken fin lykta! Jo, hösten är mysig med alla sina färger och sin friska luft + alla lyktor och ljus som kommer till sin rätt.
ha de bra
kram Lily

Marie sa...

Jag är nog också en höstmänniska. Älskar att krypa upp i soffan med en bra bok, vira in mig i en filt och njuta av tända ljus. Men idag har vi faktiskt haft en helt underbar sommardag.

Ha en trevlig kväll.
Kram Marie

Blomman för dagen sa...

Hej!
Jag har inte heller ont av att det går mot mörkare tider eftersom det finns ljus och lyktor=)
Verkligen fin lykta du fått av din man!!/Karin

vildängel sa...

Ja det är verkligen mysigt med ljuslyktor, tända ljus och lite smått och gott - men lite mera sommar hade jag nog velat ha ändå ;)

StyggaLillaLoppan sa...

gällande den gåvoringen jag är med i -så är det medlemstopp men det finns alltid någons som hoppar av så man kan skicka ett mejl och säga att man vill vara med som reserv.

man får en "hemlig vän" och ett tema som gäller för alla . Man tjuvkikar på hemliga vännens blogg och får ett hum om vad personen kan tänkas tycka om . Jag vet inte hur många gånger per år man byter gåvor kanske 2-3 gånger. jag tror att det är en hundring + porto som gäller men jag misstänker att många överskrider budgeten....med några tior... (har jag gjort ops)

skicka iväg ett mejl till hon som sköter det hela och anmäl ditt intresse iallafall om du vill vara med !

Anonym sa...

Härlig lykta visst nu måste man se ljusglimtarna som finns under hösten alla vackra färger osv. Vilken fin blogg du har /pimpim

Tabergstösen sa...

javisst är det härligt med höst! Hoppas det blir en klar och fin en - det kan vi behöva efter den här sommaren! Jag är också mycket för hösten och längtar redan efter färgerna och den friska luften. Underbart! Jättefin lykta! Kram!

Lallis sa...

Kommer in och kikar lite:)
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Lallis sa...

Helloooo igen, sötnos:)
Fnurlar på om det är okidoki att jag lägger till dig i mina favvisar?
Kram Lallis