tisdag 28 augusti 2007

Min fina hjärtan på tråd!

Är det någon mer än jag som bara älskar hjärtan på tråd? jag tycker att det är en underbar blomma och min bara växer och växer...den har blommat sedan i våras och är bara helt fantastiskt vacker. Fick den av min storasyster och hennes man när jag fyllde år och har hållt den kär sedan dess. Vi har nog båda en förkärlek just till den blomman, hon hade den i sin brudbukett och likaså hade jag. Hennes bestod av vita blommor och så hjärtan på tråd medans min bestod av röda rosor, murgröna och hjärtan på tråd. Fint är det iallfall.
Nina (Faster Atta) har sytt inte mindre än 4 baddamer sedan igår....och jag var där på förmiddagen och tittade på dem....de är såå fina. Hon kommer nog att lägga ut dem på bloggen skulle jag tro. Blev också sugen så jag ska få kopior av mönstret ikväll, ja jag vet vi sågs på förmiddagen men vi är ju lite tokiga så vi ska fika ikväll igen...våra kära makar ska hålla på med garaget hemma hos oss så då rymmer lillan och jag en sväng. Tar 4 minuter att transportea oss till Nina och det är ju lagom ;)
Kram på er alla!

7 kommentarer:

Mona sa...

Hej! Håller med dej. Hjärtan på tråd är åxå min favoritblomma.
Har tom. döpt min blogg till det.
Jag är ny i bloggvärlden, men har besökt din trevliga blogg dagligen sen en tid tillbaka.
Titta gärna in hos mej och lämna en kommentar om vad du tycker om min blogg.
M.vh Mona

Lallis sa...

Japp; jag älskar också hjärtan på tråd! Har en i en kruka från Cult design och den är så söt:)
Din var ju riktigt fin!
Kram Lallis

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Mona!vad har du för adress till bloggen? vore jättekul at titta in en stund. kram

nina sa...

Håller med om att hjäetan på tråd är fina. Och du har ju lykats så bra med dina!!

kram

Fröken Fräken sa...

Har just skaffat mig en Hjärtan på tråd - vad har du för tips på hur man ska hålla den vid liv så länge som möjligt? Jag hoppas att den inte ska ha vatten sällan... då kommer min att drukna!...

Evelinas hus sa...

Jag gillar också hjärtan på tråd. Jag har just klippt mina, dom växer ju så fort.
Caroline

Maria-Jag blommar sa...

Jag har också hjärtan på tråd som bara växer och växer (och båsar och båsar, förstår du det ordet...kanske norrländska?)