onsdag 22 augusti 2007

godnatt och nya lampskärmar

Godkväll. Tänkte visa hur vårt sovrum ser ut...delar av det iallafall. Köpte nya lampskärmar på loppisen innan den stängde...10kr st. Inget fel på dem. Förmodligen någon som tröttnat och köpt nya. Sitter nu på mina smideslampfötter som jag också fyndade en gång i tiden. Bilderna är lite suddiga, ni får ursäkta men tar man med blixt så blir bilderna så "kalla". Tog även ett kort på de "nya" gardinerna. Blir nog ännu finare med några tyghjärtan som dekoration. Här ska jag snart sova! godantt och kram på er alla.

Sänggaveln har maken byggt, ska så småningom bli vit ;)
Lampskärmarna för 10kr
Sovrumsfönstret (ett av dem)
Min brudbukett bestående av 10 (numer torkade) röda rosor står placerad i denna urna.

14 kommentarer:

Uppe på vinden sa...

Nu i ro, slumra in i bädden så fin....Är jag säker på att du gör här! (den visan sjunger vi alltid med barnen innan de ska sova...) Go´natt! Kram!

Hemma på landet sa...

Väldigt fint, vännen. Kram

Skrotmaja sa...

Mysigt!! Sov gott : )

Nygammalt sa...

Så mysigt det ser ut. Där kommer du att sova gott! Natti natti! Kram.

Marie sa...

Så fint och mysigt det ser ut.

Kram Marie

Din ängel var ju bara för söt!!

Mita`s hjørne sa...

Så koselig dere har det... Nydelige lampeskjermer, så koselig det er med rosene du hadde i brudebuketten da...

Ha en flott kveld...

WhiteVintageDreams sa...

Tack, vad gullig du är :). Blev jätteglad. Nu sk ajag kika runt på din blogg.
Kram

WhiteVintageDreams sa...

Måste bara säga att du är superduktig på att sy :). Det är så kul att kika in i andras hem.
Kram

Lallis sa...

Jättemysigt har ni det:)
Fint att sätta brudbuketten däri!
Lampskärmarna var ju rena fyndet och jättesnygga.
Kram Lallis

Nicolinas boning sa...

Vilken bra ide´att göra så med brudbuketten!
Det ser ut att vara riktigt mysigt, och att man sover gott där;-)
Kram/Birgitta

Elzste sa...

Så mysigt. Där skulle jag också kunna sova gott. Speciellt nu! Klockan är bara 12 på dan och jag är helt utslagen. Måste bero på vädret som är kvalmigt och äckligt. Ha det så gott gumman.
Kram Elzie

Elzste sa...

Nej, inte har jag någon 10-månaders här nu, så visst kunde jag lägga mig. Risken är då att jag somnar och sen inte kan somna ikväll. Räcker med att jag låg vaken till 2 inatt. Jaså, det lilla "kropet" är 10 månader. En härlig ålder, även om det är jobbigt att jaga dom som du säger. Själv får jag nog jaga ut i skogen med vovven så det inte händer nån olycka här.
Kram Elzie

Grinden på glänt sa...

Tack och tack för titten! Jag tror jag varit in på din blogg en gång, men jag lämnade nog ingen kommentar efter mig tror jag.. Lampskärmarna var jättefina! Jag gillade också ljusen du köpt!

Hemma på landet sa...

Tack, sötis!

Gå in på dafont.com och så hämtar du Scriptina. Puss