lördag 4 augusti 2007

En höna var det!

Hej!fick mig en förfrågan häromdagen om jag kunde sy en höna...och sagt och gjort!!nu har jag gjort det. Men det var pilligt det må jag säga. Väldigt mycket smådetaljer som skulle sys och stoppas. Vid ett tillfälle tror jag att det uppstod kramp mellan lederna i fingrarna!!:) Hi hi men det är så kul att sy att det inte gör något. Tänkte ni skulle få se...dock är bilden lite suddig. Det finns ett broderi på ena foten men det gick inte att ta något bra kort på det. Blommönster som på byxdressen. Ha en fin lördagskväll. Kram till er allihopa!!

30 kommentarer:

Signes vind sa...

Riktigt söt höna. Kommer säkert bli populär!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Men den var ju helt underbar!!!
Vill ha en så´n... måste bara vänta ett par månader...har nyss slutat högskolan och gått på a-kassa över sommaren. Fattig som en kyrkråtta just nu...börjar jobba 13aug....första heltidslönen i oktober,tror jag...SEN vill jag absolut köpa en sån höna!!! hoppas du inte gjorde dig besväret att göra hönan till mig, nu...Nåväl, har du inte sålt den innan oktober så köper jag den, då!
Kramar från Linda

Granne med Selma sa...

Jag bara älskar stilen på sakerna du gör! Menar du att du hittat på stilen och designen själv?! Du måste se till att mönsterskydda på nåt sätt annars kommer nån att sno idén för dig:-(
Stor kram till dig lilla pysselfia!

Lily of the valley sa...

Åh, vilken fin höna, en sån skulle jag vilja ha. Så duktig du är. :)
Ha det bra
kram Lily

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Mönstret har jag köpt genom Panduros böcker om Tilda som Tone Finnanger skapat. Sen är det alltid roligt att laborera med andra färger än de som hon visar. Kram

StyggaLillaLoppan sa...

så söt hönan blev...kram på dig

vildängel sa...

åhh vad söt!!!

Nicolinas boning sa...

Åhhh, man bara smälter.... Den är fullständigt underbar!
Birgitta

Marie sa...

Hönan är alldeles, alldeles underbar precis som dina ljuvliga kaniner.

Ha det bra. Kram Marie

Hemma på landet sa...

Ja, klart att det går bra...


Vad fin den blev.

Har du sett att knäppgöken fortfarande håller på hos mig.

Puss

Uppe på vinden sa...

Jättefin höna!!! Du borde lägga ut dem på tradera för försäljning! Men visst är det pilligt, så mycket jobb för en så "liten" figur..... Jag har knappt hjärta att lämna bort mina nissar & änglar efter allt jobb man lagt ner. Men det ger så mycket glädje att ge bort till nån som uppskattar det man gjort!
Ha det gott! Kram Sara

Marres Hörna sa...

Vilka fina saker du gör! :-)

Kram!

Nygammalt sa...

Du är såååå duktig! Den är ursöt. Kram.

Maria sa...

ÅH! den blev jätte söt./ ME

Tabergstösen sa...

Åh så söt! Kan tänka mig att det var väldigt pilligt men oj så fin! Du är verkligen duktig du!

Hemma på landet sa...

Tack, gummeligumman.:-)

Skrotmaja sa...

Men du vad du är duktig! Det ser minst sagt pillrigt ut. Jag förstår om du fick krampkänningar : )

Kul!

Fröken Fräken sa...

Helfräsig höna!
Ha det bra i sommarvärmen!

Mysiga lantliga ting sa...

Men åh så söt han blev!

Kram Johanna

Blomman för dagen sa...

Hej!
Tänk jag åkte in till Göteborg idag och köpte Tilda boken.Som du sa så är det lite svårt med norska,men vilka fina bilder...=)
Fin höna du har sytt..kakaka!/Karin

Betty sa...

Den blev ju underbar. Beundrar dig för ditt tålamod , själv hade jag nog slutat efter att ha sett mönstret.
Kram

Nygammalt sa...

Tack!
Kram.

etthusivitt sa...

Hittade din blogg precis nu, jättefin! Vad duktig du är att sy! Hönan är underbar så som kaninerna. Kram, Anette

Lily of the valley sa...

Tack! Du är alltid så gullig. :)
kram

Hemma på landet sa...

Tack, du goa kråkan. Puss

Ihhh sa...

Bara måste kommentera dina kaniner och hönor, grymma! Förstår om du får sälja många.

Elzste sa...

Hej Lisa!
Vad toppenfin hönan blev. Trodde nog det att det skulle bli mycket pyssel.
Kram Elzie

johanna sa...

Men herregud vad duktig du är..vilket tålamod.Sååå fin,beundrar dig som kan
kraam

Hemma på landet sa...

Gullefjun...

Franziska from Germany sa...

It's so cool. Really wonderful things that you create!!