söndag 26 augusti 2007

Björnbär och cowboysfest!

Godkväll!igår var vi på världens roligaste Vilda Westernfest! Den bjöd på hästskokastning, luftpistolskytte och framför allt glädjen över att få klä ut sig....barnsligt roligt!:)
Nina hade lagad den godaste maten jag ätit på länge, köttfärspiroger, laxpaj, krämig pastasallad, skinka och honungsmelon, fläskfilé och ja mycket mer....till efterrätt supergoda brownies med grädde! Det var tur att vi cyklade hem maken och jag för så mycket mat har jag inte ätit på länge. Men vi hade så roligt. Det var även första natten som vi hade vår prinsessa bortlämnad. Det var väldigt skönt att få sova länge men vad tomt det var när man vaknade. Hon hade också haft en rolig kväll tillsammans med mormor.
Jo, min mamma hon är en trädgårdsguru...om jag någonsin kan få en trädgård som är hälften så vacker som hennes är jag nöjd. Hon och hennes man har skapat en underbar oas av växter. Snickrat rospagoder och kryddträdgårdar samt underbara hallonbuskar och "äppellund". Hon har även den största björnbärsbusken jag skådat och varje gång vi är där så får vi med oss litervis hem....sååå gott till paj, muffis eller bara äta som de är....jag tror att jag har två burkar med marmelad också...supergott att ha på mackan. Min mamma...hon är för go.
Godkväll allesammans och tack för att ni tittade in. Kram kram

9 kommentarer:

nina sa...

Gokväller på dej själv du goa gumma! Bjöenbär låter smaskens, kanske ska plantera en sån vad det lider. Visste du att det fanns en björnbär som är korsad med hallon? Jättestora och goda bär! Vill ha...

kram

Hemma på Landet sa...

Vad roligt att du haft det bra, vännen.
Måste kolla i DoT. Har jag missat. Detta med brädan. Kramis

Marie sa...

Låter som ni haft det jätteroligt. Min mamma är också värsta trädgårdsfreaket med en underbar trädgård.

Ha en bra vecka. Kram Marie

Skrotmaja sa...

Aha, det låter som om ni har haft det toppen! Så härligt...första natten från lillan. Ja, det känns det! Skönt med mammor/mormödrar...vad går upp mot sådana? Ja, jag blir varm i hjärtat av att läsa det du skriver. Känner väl igen mig!

Kram.

Sagalisa sa...

Vad mysigt ni har haft,jag känner igen det med att lämna bort barnen...
visst är det skönt att vara själv men man saknar dem!!!Kram..Anna

Lallis sa...

Åh, vilken kulig fest:)
Härligt!
Duu, din mammas trädgård låter helt fantastisk! En sådan vill jag också ha. *ler*
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej!
Jag har helt fastnat bloggvärlden så jag tror att jag ska skaffa mig en egen blogg. När jag sitter och fundera på hur jag vill ha den så slog det mig att det skulle va kul att ha ett"räkneverk". Såg att du har det, hur skaffar jag ett sånt?
Hälsn. oteknisk bloggare

Maria-Jag blommar sa...

Hej!
Roligt att du hittat till min blogg, välkommen åter! Du har fint här hos "dig" också! Roligt att du också är en pysslare som syr, jag har precis köpt en Tilda-bok men har inte hunnit sy något ur den ännu...

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej!! gå in på susnet.se och sedan gå in på tjänster. Där finns det olika räknare att välja på. Du kopierar och klistrar in "koderna" genom att välja sidelement "HTML/javascript i din blogg. Lycka tll! hoppas du meddelar vilken blogg du har sedan? kram