lördag 7 juli 2007

Vårt kök, Före och Efter

Idag tänkte jag lägga ut lite bilder på hur vårt kök såg ut när vi flyttade in. Efter lite budgetrenovering så ser det lite mer ut som vår stil. Säger det igen, vad lite vit färg kan göra!

Köket är relativt trångt och lite konstigt planerat med dörrar och fönster så det är inte så lätt att ordna en bra möblering. Vi fick ett matbord och 6 stolar i bröllopspresent och det är vi så förtjusta i. Men det höll på att inte få plats i köket. Vi fick offra köksoffan men det fick gå ändå. Den är sparad utifall det skulle bli ett större kök en vacker dag. Köksluckorna och bänkskivorna är nästa projekt i köket. Passar inte in i vår stil direkt. Vill ha pärlspåntsluckor och ekskivor...vi får väl se. Men så här ser det ut nu . På bilden bredvid sitter min sydda Tilda-ängel och vakar.
Ha det gott!!/Lisa

21 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Hå hoppsan vilken skillnad det blev..vi har också budget renoverat vårt kök..nu efter 8 år är det dags för en riktig renovering..Kram Anette

Elzste sa...

Jättefint blev det. Vi ska budgeta vårt kök i höst. Måla alla luckor och tapetsera om. Ingen pärlspont här inte *s*.
Kram Elzie

Lily of the valley sa...

Ja, det blev verkligen skillnad med lite vit färg.
kram Lily

Hemma på landet sa...

Jättefint!

Jag såg din kommentar. Men den försvann. Blir så tokig på detta så...
Men du behöver inte ha bråttom vet du...Puss

Signes vind sa...

Tänk vad lite färg och då helst vit färg kan göra. Har visserligen målat delar av en hall gammaldagsgrå och det vart jättefint.
Men ert kök fick ett väldigt lyft - så fint!
Kaninerna är ju bara så söta - måste fundera på vilken färg på kanin som skulle vilja flytta in hos mig ;-)

Skrotmaja sa...

Oj, oj...det blev skillnad det! Så kul : ) Längtar själv efter att få byta bort vårt nikotingula läskiga kök!

Nygammalt sa...

Ja vad fint det blev. Vi gjorde budget också, skåpluckorna var tex orangegula (!!!!) innan. Får ju mardrömmar bara av det... Kram!

Hemma på landet sa...

Tack, min vän!
Ska bli kättekul att se den. Puss

Hemma på landet sa...

Fyndar ja!Hehe...Längtar efter en viss kanin. Du vet...efter denna renovering som jag nästan gjort själv, i hela huset...så måste det ändras lte vet du.
Har skickat girolappen idag. Jag kör på tantvis jag, förstår du.:-)
Puss

Granne med Selma sa...

Jättefint! va kul att du visar före-efterbilder. Det är det bästa jag vet. Vissa heminredningsprogram kollar jag bara slutet på just för att få se före-efter... :-)

Blomman för dagen sa...

Hej!
Vad fint det blev och ljust.Att fixa hela köket kostar ju på.Vi gjorde oxå buget renovering förra våren.Lite färg och lite nytt kakel som vi hade över...Vill ha ett helt nytt kök så småningom.../Karin
P.s Jag vill nog kanske ha en kanin jag med..ska fundera lite bara=)

Cornelias Country Corner sa...

Tack för besöket på min sida!
Vilka fina kaniner du gör!! Vad kostar de och hur stora är de?

Marres Hörna sa...

Men va fint det blev! Så mörkt och murrigt innan... Härligt!

Kram!

Lotta sa...

Håller med dig, med vitt blir allting så mycket bättre!

Tack för snälla ord inne hos mig!

Ha en härlig dag!
Kram
Lotta

Millis sa...

Man kan inte tro att det är samma kök. Det blev ju jättefint!
Dina kaniner är så söta!

Hemma på landet sa...

Väntar spänt...Puss

elin1976 sa...

Oi for en forskjell. Kjøkkenet deres ble kjempefint. Skikkelig landlig og flott. Ha en fin dag. Masse klemmer fra Elin:O)

Cornelias Country Corner sa...

Hej igen! Ska fundera på kaninerna! de är verkligen söta!

Nya & gamla ting sa...

Vilken skillnad! Ser jättefint och fräscht ut. Tur att man kan förändra med relativt enkla och billiga medel.

Lantliga ting sa...

Tack för din snälla kommentar i min blogg. Du har också en väldigt mysig blogg. Och vilken skillnad det vart i köket, jättefint! Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Den där träpanelen på väggen i mathörnan påminner om den som fanns i vår stuga när jag var lite, fast den var mörkbrun... hu! Ljust och vackert nu!