onsdag 11 juli 2007

Lite fynd och så en underbar bok!

Godkväll! Har nu tagit kort på de fynd som jag gjorde på min senaste utflyckt till Loppis och Myrorna...dock vet jag inte om jag och Myrorna går i hop så bra länge...de har ju storhetsvansinne. Hur kan man sälja begagnade örngott som inte ens är hela för 65kr st? Vem handlar det? inte jag iallafall. Men jag köpte faktiskt en skohylla. En sån i zink som IKEA har,...25kr...helt okej.
Sedan bar det hemåt och ett besök till Lopisen i området. Där hittade jag en "smidesurna/krona" som jag inte vet vad jag ska ha i riktigt än. Men det löser sig alltid den kostade också 25kr så det var inte farligt. Ett kuddfodral låg i 10kr asken och väntade på mig också. Hittade även jättesöta ljusstakar för 5kr st. Står nu på köksbordet och är fina.
Denna ska hänga i taket i hallen
Har även fått hem en underbar bok, Tildas Hus, har ni den inte så köp den direkt, finns bla på Panduro. Har hittad många nya projekt att tillverka. Längst ned är en bild på en nalle som jag nu har börjat sy, vi får se om den blir lika fin som den i boken. Gokväll!
Kram på er! /Lisa

11 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Men tanten. Ska du få mig att köpa en nalle också? Kan ju egentligen sy själv. Men jag syr hela dagarna och det är inte kul att ha allt från en själv. Säg till mig när du sytt färdigt nallen.
Sedan har jag gjort en ny beställning. En fästman. Puss

Nygammalt sa...

Tack för dina fina ord, kul att du har fyndat också. Ska bli kul att se vad du har sytt sen. Kram.

Cornelias Country Corner sa...

Tror säkert att din nalle blir jättefin!!!

Tabergstösen sa...

Hejsan! Vad fint du har det här! Vulka mysiga djur du syr. Jag håller med, Tilda-sakerna är underbara! Dessvärre har jag inget tålamod när det kommer till att sy sådana där djur, eller så tror jag helt enkelt inte att jag skulle fixa det. Egentligen skulle man prova... hmm, men inte idag *skratt* Hit kommer jag gärna igen! ~Josefine

Änglagård sa...

Nallen blir säkert jättefin!! Du verkar vara jätteduktig på att sy... krävs nog en del tålamod till det, vilket jag nog inte har!!

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Vilka fina saker du pysslar. Blir nästan lite ledsen när jag läser att din fina nyinköpta kudde ligger för 10 pix i en "vräkbort" låda. Handarbete är liksom knappt värt något längre! :-(

Superfina saker i alla fall och jag blev sugen på att sy en egen liten kanin till tösens "Ilon Wikland" rum.

Hemma på landet sa...

Haha...Ja, du vet ju mina nyinköp. Ouss

Elzste sa...

Så duktig som du är så lär det bli en jättefin nalle. Vore skillnad om jag skulle ge mig på det. Kan visserligen sy men vet inte om jag har tålamodet med att sitta och plita med sånt där. Så jag håller mig till din sykonst *s*. Ska beställa nåt mer framöver.
Kram Elzie

Hemma på landet sa...

Ja, jag har en liten dam här som sitter och trånar. :-) Puss

Fröken Fräken sa...

Jag håller med om Myrorna! Här i Luleå kan man hitta prylar från tex IKEA som är dyrare nu där än i nyskick! Pfhui! Nej, då är Återvinningsmarknaden och Kupan (Röda Korset) bättre. Där fyndades dagens bricka för 5 kr.

Mysiga lantliga ting sa...

Ja den boken är ju för underbar!! Har varit på väg att beställa den flera gånger men nu måste jag bara göra det!! Mycket mysigt i den, skulle vilja göra massor men vet inte om man kan....

Kram Johanna