onsdag 25 juli 2007

Hemma igen

Hej allesammans! Nu har jag varit hemma i ett par dagar...vet inte vart tiden tar vägen. Har haft fullt upp med att sy kaniner, tvätta alla resekläder och förstås läsa era underbara blogginlägg, har ju missat massor under min vecka borta. Har haft det så skönt i skärgården hos min syster och hennes man. Huset ligger i Värmdö med den mest underbara utsikt över vattnet. Avkoppling hlet klart....eller ja , vissa skulle väl inte säga att tidiga mornar och halvvakna nätter ger avkoppling men det har faktiskt varit det. Min systers son är 3 dagar äldre än Elin...;) och de har haft så kul tillsammans.

Huset är renoverat med en marin stil....vit panel i vardagsrummet(väggar och tak) gamla trägolv och vita fönster. Pelargoner och orkideer fick samsas i fönstren och på uteplatsen en vit trägrupp med marinblå dynor...jättefint. Huset tillhör min svågers familj som också är en helt underbar samling människor. Alla är glada och sociala och får en att känna sig oerhört välkommen. Maken min kom tillbaka från dansbandsveckan i Malung på fredagen och åkte raka vägen upp till oss när han släppt av sina bröder. Efter många dagar isär så klappade hjärtat hårt när han klev ur bilen. Pusss!
Hoppas ni alla haft det bra (av era inlägg att dömma så tror jag det!;) kram
PS. bilden är tagen från Landstils hemsida

7 kommentarer:

Signes vind sa...

Välkommen tillbaka. Det huset du berättar om verkar vara underbart och du berättar så vackert om det. Tack för det!

Hemma på landet sa...

Mysigt låter det.
Jag mår ganska tyst i hjärtat , just nu i alla fall.

Kram

Tabergstösen sa...

Välkommen tillbaka! Det låter som om du haft det hur mysigt som helst! Verkar vara ett underbart hus med underbara människor. Och vad härligt att maken kom dit också sen. Kram!

Cornelias Country Corner sa...

Välkommen hem! Härlig beskrivning av din Värmdötripp, kändes nästan som om jag var där också!

StyggaLillaLoppan sa...

det låter som en riktig härlig vistelse du haft ! Jag kan tänka mig en kanin med färg! Jag ser framemot att få min kanin ! Jag tror att min dotter och son kommer att bli avundsjuka ! Mammas egna kanin!

Hemma på landet sa...

Kram till dig.

Blomman för dagen sa...

Hej!
Det verkar som din syster och hennes man bor i ett mysigt hus i skärgårdstil.Låter fint!
Dessutom har du haft lite mysig semester med dottern och släkten.
Alltid skönt att komma hem igen...trots allt=)/Karin