torsdag 12 juli 2007

Fina krukor!

Hittade denna på Plantagen, ibland har de mycket fina saker där och ibland inget alls. Maken undrar när jag ska lägga ut en bild på byggnationen av garaget...hm..sa jag när det innehåller vitlaserad panel och spetsgardiner..nävars det kommer inte inträffa. Garaget är makens domän och där ska jag bara hålla till när panelen som ska sitta i vår hall ska målas. Jag ska ta ett kort när det är färdig så ni får se, för duktig är han och fint blir det när det blir klart. Imorgon ska plattan gjutas och sedan börjas det snickras.
Men tillbaka till den fina krukan, det fattas en blomma i mitten, måste åka och köpa en orkidé till, nån dag! På plantagen hade de även fina emaljtillbringare och jättefina lyktor, inget av det kom med hem dock.
Har haft finfrämmat idag. Karin med familj från bloggen dagbokstankar har varit här och druckit kaffe och ätit nybakta äppelmuffins. Köpte en kanin av mig också. Hon vile ha den trots att den inte blev som hon tänkt, ni kanske minns att hennes tilltänkta råkade ut för en olycka som involverade vår dotter och en kaffekopp....!
Nu ska jag gå och sova. Ha en bra natt och så ses vi förmodligen i morgon. Kram
PS. förstår ni så fint det vore om lister och fönsterbräden var vita? ännu ett projekt. ;)

2 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Nu sitter hon och trånar i bloggen. Puss

Elzste sa...

Vad kul att ni bygger garage ni också. själv har jag ju visat hela bygget. Anser att jag har en liten del i det också eftersom jag har en planteringsbänk i förrådet *s*. Ha en bra fredag.
Kram Elzie