fredag 13 juli 2007

En liten dörrkrans

Godmorgon, idag ska jag göra färdigt den dörrkrans som jag påbörjade för ett par månader sedn. Magnus har en limpistol som jag ska låna för att fästa ihop delarna. Trollsländorna måste sys till lite men jag la ihop det som ett exempel på hur det kommer att se ut. Ska nog få hänga på dörren till källaren. Annars är det en tripp till staden som gäller idag. Ska se om jag kan fynda lite nya tyger. Nu börjar det ju bli åtgång på kaninerna, vilket är jättekul. Provade att sy den mindre varianten av Tildas nallar igår...hihih jo, det finns väl alltid ett måndagsexemplar av varje produkt om ni förstår vad jag menar. Den blev inte fin men det var den första så nu kan de bara bli bättre. Ska förstora upp mönstret och göra en sån som jag la ut på bild igår eller var det i förrgår. dagarna går så snabbt.
Ha det gott alla glada, idag kommer Magnus hem och är lycklig, 4 veckors semester väntar honom från och med ikväll. Puss älskling.

4 kommentarer:

Cornelias Country Corner sa...

Men den är ju också så fin!!! Kanin eller dörrkrans...svårt att välja. Du har möjligen ingen höna?

Cornelias Country Corner sa...

Tack för fina ord och så glad jag blir att du gillar min blogg! Besöker din varje dag! Tildas hönor känner jag inte till. Jag menar bara hönor i största allmänhet. Du gör så fina kaniner, så jag tänkte att du gör säkert jättefina höns också! Hur ser Tildas hönor ut?

Tabergstösen sa...

Åh jisses vilken söt dörrkrans med groda på! Jag gav till ett tjut här hemma när jag såg den. Det är inte bra, det här, att titta på din blogg och sakerna du syr. Alla figurer är ju så söta!

Elzste sa...

Jättesöt krans. Du är verkligen duktig på att plita ihop saker. Tycker det är svårt att sy så det ser snyggt ut!!!
Kram Elzie