tisdag 26 juni 2007

Underbar sänggavel....

Hoppas ni inte missade gårdagens avsnitt av sommartorpet....åhhh vilken fin sänggavel. Ja, Ernst skulle gärna få komma hem till mig och hjälpa till med renovering. Det värsta är att allt ser så lätt ut, men om jag skulle ge mig på det...hm...ja låt mig säga som så att det skulle nog få en annan form då (;
Äpplepizza såg inte så tokigt ut heller, Magnus och jag blev så gottsugna att jag lite snabbt bakade en rabarberpaj. Idag ska jag eventeullt till pappa och lämna in några rottingkorgar som ska bli vita. Han är billackerade och det går fortare och får ett bättre resultat om han sprutlackar dem. Det är även dags för oss att köpa ny soffa. Vi ska nog åka till Ikea och införskaffa soffan Ektorp. Fiina! Ha en bra tisdagsförmiddag så hör vi! Kram

7 kommentarer:

Elzste sa...

Åh, lyckans ost! Du skulle inte kunna ta rundan härom och lämna in en Ektorp här också? Inte det nej! Nehej. Man får väl ha den fula skinnsoffan tills den trillar ihop då *s*.
Kram Elzie

Elzste sa...

Låter väldigt bra Lisa. Ser fram emot det *s*.
Kram

Granne med Selma sa...

Gud, ja... Säger som Ernst själv:
"Jag går igång på det här!". Jätterolig idé det där med sängen.
Vilka fina fynd du gjort. Spetslakan är ju så fint. Kan man ha till mycket - gardiner och - lakan :-) Ibland kan det vara kul att köpa bara för att de är så vackra också utan att tänka på vad man ska använda dem till. Tids nog kommer man på nåt. Har en kompis som har en Ektorpssoffa. Man sitter jätteskönt i dem så därför tror jag nog att även vi ska köpa en frampå. Vit förståss (hihi) kan kompisen hålla den vit med fem barn så borde väl jag också klara det med två och en gubbe som jobbar borta halva veckorna... ;-)
Kram sussie
Kram Sussie

Hemma på landet sa...

Kram till också, min fina vän. Puss

Hemma på landet sa...

Puss

LantlivsAnette sa...

Vet du !! Jag missade det..kan inte fatta hur jag kunde glömma bort Sommar torpet..
Lyckliga du som kan lämna in för sprutlackning...Kram Anette

Anna sa...

Hoppas allt är bra med dig - vilket det verkar. Så praktiskt med en far som är sprutlackerare, skulle gärna ha haft det.

Tänk att jag har missat Ernst helt denna säsong, blir galen på mig själv. Måste se det nästa gång..

Ha det gott!

Anna