måndag 4 juni 2007

Skrubba, måla...njuta!

I helgen har jag gett mig på Evelinas rum....målat hennes tråkiga furuhylla vit...underbart! och så tog jag upp den gamla träkistan som stått i makens snickarrum i källaren...hm tänkte jag, kan inte den bli fin vit? och mycket riktigt tre timmar senare hade jag två nya möbler...Problemet var att hennes loftsäng nu inte alls passar in i stilen (hon är en pojkflicka med betoning på pojk) lyckades övertala henne om att köpa sängen/dagbädden Merdal på IKEA, (sa något i stil med...men då kan vi göra den som en soffa och du kan spela tv-spel i ditt rum! JAAAA sa hon då. Listig som en räv förstår ni. Så igår när maken skulle med Evelina på badkalas så jag...jag åker till IKEA älskling. Vet ni vad han svarade..."då tar jag Elin så kan du åka själv" Förstår ni hur skönt det var att ensam strosa runt på IKEA och titta på sådana saker som bara jag ville titta på :) Blev självklart lite dyrare än om maken varit med men vad fint det börjar bli i Evelinas rum nu. Sängen är dock ej på plats för loftsängen måste monteras ned och det kan inte jag....mina 1,59 cm är inget och hurra för i de lägena. Lägger ut en bild på den fina sängen.

Inga kommentarer: