onsdag 27 juni 2007

Regn, ljus och mys

God förmiddag!idag öser verkligen regnet ned här hemma. Jag tror det har regnat oavbrutet sedan igår kväll. Men inte är jag ledsen för det. Ett ypperligt tillfälle att pyssla inne. Jag har ett litet projekt på gång, varje dag ska något bli vitt. Igår målade jag hyllan över soffan i hallen vit, Elins fönsterbräda och två hyllor i köket. Fint! Tog ett kort på hyllan i hallen innan så det blir lite före/efter bilder. Sydde även en röd och vitrandig kanin igår. Jag tycker så mycket om dessa kaniner. Evelina sa att snart får vi inte plats här hemma för det finns så mycket figurer överallt. Hmf...förstår inte alls vad hon menar ;) Var även och fikade hos Nina och Christian igår igen...kommer inte få nog av deras hus tror jag. Magnus var med igår också så nu har jag byggt på vår projektlista lite...han är min prins.

Nu ska jag laga ett örngott som gått sönder, fick även ett av mamma igår som är jättefint med knyplad spets och monogram. Nu tror jag att jag har närmare 20 st. Älskar dessa vita örngott. Måste införskaffa lite nya påslakan i gammal stil för de jag har nu smälter inte riktigt ihop med örngotten. Sålde vår vardagsrumsoffa igår, de kommer och hämtar den på lördag och då bär det av till Ikea för att köpa en ny. Kan knappt vänta. (Bilden däruppe är hämtad från Stockhomes hemsida.)

En körsbärslaserad hylla blir...
en vit fin hylla

7 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Så fint du gjort. Puss

Elzste sa...

Jo, lite färg gör mycket. Tänk om min äkta hälft kunde förstå det?!?! De där kaninerna! Syr du och säljer också? Tycker dom är för härliga. Och påslakan i gammal stil, har du hittat såna? Jag har letat på massor av ställen men kan inte hitta något. Så tipsa gärna är du snäll.
Kram Elzie

Granne med Selma sa...

nu har jag beundrat allt på hyllan riktigt NÄRA. Tur det går att zooma in dina bilder (hur gör man det förresten?) Finast var den gosiga tygfiguren och sen gillade jag den lilla zinktunnan skarpt! ja, allt var fint men speciellt det. Kul projekt du har - att måla något vitt varje dag. Mitt eget lilla projekt med förmaket sniglar sig SAAAAAAKTA fram. Blir nog bättre fr.o,m nu för idag kom det lön :-)
Kikar in snart igen!
Kram Sussie

Granne med Selma sa...

Nämen vet du... gick till mig själv och klickade på mina egna bilder OOOPS! dom blev ju stora! *jätteförvånad* Ursäkta en vimsig dataOnörd...

Elzste sa...

Du får tala om vad du har för färger kvar. Låter jättekul med en liten "nin".
Kram Elzie

~mormor Eva~ sa...

Vilken bra idé, att måla någonting vitt varje dag!
Fin blev hyllan också.

Kram ~mormor Eva~

Tingeltangel sa...

Jag hittade just din blogg och ville bara säga att det är mycket fint du visar. Kommer gärna tillbaka.