söndag 10 juni 2007

Pust! Härligt med sommar?

Hej! Nu är sängen på plats i Evelinas rum och nu ska bara byrå och skrivbord målas vita sedan är möblerna färdiga. Listerna är körsbärsfärgade...och det går ju bara inte!! måste måla dessa också. Men för tillfället är det 30 grader varmt! och jag sitter i skuggan och smälter snart bort.( då kankse mina pelargoner blir glada...de får lite extra vätska) Elin sitter naken på filten och har värmeutslag överallt, lilla gumman. Har sytt färdigt Tildas "Bi och Blomma" figurer och de sitter på byrån i Evelinas rum för tillfället. Var inne på "Hemma på landet" ´s blogg och hon hade gjort så fint i sitt sovrum med bokstäver över sängen....var tvungen att fråga var hon köpt dem och fick svar att de var köpta på Panduro...min favoritaffär!att jag har missat dem. Ett tips är att gå in och titta på hennes sida...helt underbar. Nu ska jag laga lite lunch...något kallt tror jag. Men först måste nog tomaterna få vatten...de hade jag helt glömt bort. Kram

De små figurerna!(vår kamera fungerade inte så bilden är tagen från Panduros hemsida)

2 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Men vad gullig du är. Pussen

Jo, jag gillar Tilda.
Men det jag gör själv har jag hittat på i skallen *s*
Men jag har Tildasaker här hemma. Burkar bl.a

Nu svettas jag ...
Puss

Hemma på landet sa...

Ja tack! Skicka upp lite vatten. Jag börjar bli torr. Har ingen svett kvar.:-)
Kram