fredag 29 juni 2007

Nybakta muffins..

Har nu på morgonen bakat äpple/kanel muffins. Mums... hittade så fina pappersformar på Rusta, försökte ta ett kort men det blev inget bra. Charmen fastnade inte på bild om ni förstår vad jag menar. De är vita med små rosa rosor på. 100 st kostade 12 kr. Helt okej faktiskt. Nu luktar det hembakat i huset, finns det en trevligare doft? Har idag sålt min första kanin via nätet. Blev så glad när hon frågade om hon fick köpa en. Skulle haft rödrutigt tyg som kläder men när de kom på så såg det förskräckligt ut, för mycket mönster. Så det blev en beige klänning och byxor, lite knappar och broderigarn. Roligt. Det finns inget mer avkopplande än att pyssla. Nu ska jag ta hand om Elin och sen ska vi åka till mitt jobb och fika. Jag ska jobba i helgen och behöver lite rapport. Det är roligt att få rycka in lite nu och då, så inte all kompetens försvinner under mammaledigheten. Kram på er allihopa.

I väntan på ett nytt hem sitter kaninen och väntar på hallsoffan

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, det är så sant, inget är mer avkopplande än att pyssla! Jag gör upp långa listor på allt pyssel jag tänkt hinna med under min analkande semester.. ljuva tider stundar!!
Helfräsig kanin!

Elzste sa...

Oh, då har jag något kul att se fram emot.
Ha en skön helg, Lisa. Själv ska jag jobba ikväll. Usch! Sen är det 3 veckor kvar till semestern. Men det går nog rätt fort?!?!
Kram Elzie

kristin sa...

J'adore ce lapin, un mélange de tissus tout à fait subtil !