torsdag 28 juni 2007

Lite före och efter

Tänkte att jag skulle visa hur Elins rum såg ut innan renoveringen. Huset har tillhört min mormor och morfar innan vi köpte det och det är inte så stort. Vi ville ju gärna att Eln skulle få en egen vrå i allafall så vi tog klädkammaren som finns i anslutning till vårt sovrum och gjorde om det till ett litet rum. Så här kommer det...
En gammal klädkammare blir...
Ett flickrum
En liten godnatt-ängel sitter och vilar på den hemmasydda och broderade kudden.

garderobsdörren är målad av bästa vänninan Nina (små söta Tilda figurer)

Ja så bor Elin, man får plats med ganska mycket i en klädkammare ;). Kram på er

12 kommentarer:

Elzste sa...

Så jättefint rum. Har mailat dig!
Kram Elzie

Nygammalt sa...

Vad gulligt ni har gjort det! Ser i gamla inlägg att du har fyndat en hel del också, visst är det härligt?! Kram.

Att hadet gott sa...

Jättegulligt

Milly sa...

Vilken förändring! Så mysigt hon fick det! Härligt!

Tingeltangel sa...

Men åh så fint det blev. De där små figurerna på garderobsdörrarna är ju bara för gulliga.

Lily of the valley sa...

Det blev jättefint!
Kram Lily

Granne med Selma sa...

Nämen gud så fint! Riktigt längtar tillbaka till tiden när barnen var små och man kunde frossa i gulliga små figurer och annat sött. NJUUUT av tiden!
Kram Sussie

Änglagård sa...

Vilken mysig blogg du har! Jag går också hemma över sommaren - väntar på vårt lilla pyre som är beräknad till början av augusti. Har märkt att det är väldigt lätt att fastna i bloggandet - men vilken inspiration man får... Hoppas att jag har lika mycket ork till hösten!

http://anglagard.blogspot.com

Hemma på landet sa...

Oj, vad fint. Puss

Anna sa...

Så fint litet flickrum. Garderobsmålningen är jättefin, duktig vänninna du har.

Kram
Anna

Elzste sa...

Jag var så inne på kaninen igår så jag bara ögnade igenom rummet och så får man inte göra!! Nu har jag tittat ordentligt och vad kul att man kan göra om ett sånt litet utrymme till ett riktigt rum. Kan tänka mig att Elin är glad för det. Och är det du som broderat? Tänk om man ändå kunde det...
Kram Elzie

Millis sa...

Vilken förvandling!