onsdag 20 juni 2007

Lapptäcke...hm ja om man får kalla det så (?)

Godafton! Nu är lapptäcket klart. Ja, jag vet inte om jag får kalla det för lapptäcke för det är väldigt förenklat. Det blev iallafall som jag tänkt mig och fyller en dubbel funktion i och med att det även går att mysa med det, det är fleece på baksidan. Tack Nina för din inspiration och dina fantastiska ideér! Det var svårt att fotografera det så att bilden gör det rättvisa men jag lägger ut bilden ändå. Passade på att ta ett kort på dagens inköp, och så tog jag en bild på vårt köksfönster (ett av dem).
Evelina har idag spelat fotboll och när hon kom hem satt jag vid köksbordet med symaskin, 200 nålar och massor av tyg runt omkring mig. Hon frågade vart jag var, och när hon såg mig i köket sa hon bara med en suck... - hon sitter här...och syr. Hmm, undra om jag sitter där ofta :)
Hoppas alla haft en bra onsdag. Det har jag.
Två fina skålar, perfekt till midsommar

Vårt lilla köksfönster

5 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Klart att du får länka.
Jättefina bilder. Kram

Elzste sa...

Det blev ju jättefint, ditt täcke. Hur i herrans namn har du hunnit med det så snabbt? Och vilket gulligt köksfönster. Ser verkligen somrigt ut.
Ha en skön midsommar Lisa.
Kram Elzie

nina sa...

He Gumman!
va fint täcket blev!!! Jättefina tyger.
// ninis

LantlivsAnette sa...

Så vackert lapptäcke du gjort..man blir riktigt imponerad !!Jag har på gång ett jag också..men är bara i planeringsstadiet ännu...vi får se vad det blir...Ha en skön helg Kram Anette

Granne med Selma sa...

Gud, va bra med fleece på baksidan. Din dotter suckar när du syr, mina knorrar när jag målar för det innebär att de inte kan vara säkra på var de kan stöta i eller inte. Efter alla år så vet de att det är bäst att vara i ett helt annat rum annars blir det färgfläckar på kläderna... håhåjaja..
Kram Sussie