onsdag 13 juni 2007

Helt underbara!

Var igår kväll och tittade på fönster på ett hus som ska rivas. Huset är från 1922 och har de mest underbara spröjsade fönster jag sett. Vill HA!! jag får alla gratis om vi kommer och tar bort dem innan rivning. Fick desutom en lekstuga i modell större om jag kan få tag i någon som kan hämta den, ni må tro att jag var i extas när jag kom hem och skulle tala om detta för maken...som pessimistiskt svarade "var ska vi ställa dem? vi har ingen plats och jag har inte tid att ordna med detta nu" (han ska bygga garage) Blev så besviken...men jag ska försöka ordna med det ändå. Envishet vinner i längden. Det gör ont i mitt inredningshjärta att de bara kommer slänga allt om jag inte tar hem det :( Lekstugan är egenbyggd med spröjsade fönster!! Måste ordna detta på något sätt.

Så här såg de ut!

(Foto:www.greenhouse.se)

6 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Men du vad fina. De där kan man ju göra mycket av ju. Gubbar vet du!*skratt*
Puss

Nygammalt sa...

Vad kul att du också har kommit igång. För att få en räknare ska du gå in på susnet.se, och registrera dig där.
Sen loggar du in och går in på: Inställningar mina koder räknare 1, och kopierar över informationen. Glöm inte att kopiera det obligatioriska rutan, det gjorde jag- ha ha! Lycka till

LantlivsAnette sa...

Ååååhhh..du måste ju bara fixa detta på nåt sätt..fönstren är ju underbara och jag kan bara föreställa mig hur gullig stugan är..Lycka till..Kram

Granne med Selma sa...

Ja, se karlar!... Gör som jag - laga god mat, tänd ljus och gör en skiss på vad det ska användas till. Detta framföres med en leende mun och drömska ögon... Sen är han fast. Se till att fönstren och stugan blir till ett behov han inte kan vara utan ;-)

Kul att du hälsat på mig!
Kram Sussie

Lisa sa...

Jo jag vet...men han verkar ha bestämt sig...men nu kom han med förslaget att han kan bygga en lekstuga åt mig när vi har gjort iordning tomten...med spröjsade fönster..! Med små ledsna hundögon sa jag då att jag ville ha fönstren som jag tittat på och han såg ut att ge med sig lite :) Hoppas! Jag får läsa till snickare lite snabbt och göra jobbet själv! Kram på er

Skrotmaja sa...

Nej men jäsiken! Vad jag blir avundsjuuuuk på dina fönster din rackare!!!!