måndag 25 juni 2007

Fina vita örngott...

Godafton. Idag har jag varit hos bästa vänninan Nina (Faster Atta) och drömt mig bort i hennes underbara hus. De håller på att renovera ett gammalt hus, som blir gudomligt!! Vitlaserad panel i tak och i trapphus, väggar etc. Djupa infällda fönsterbrädor och ljusa färger. Såååå fiiint! När man kommer hem känns det som om man går in i ett litet kyffe. Men inspiration är aldrig fel, någon gång kanske vi också får så fint. På väg hem tog jag en sväng ner till Berits Bod, en affär med antikt och begagnat. Hittade många fina vita örngott med monogram....måste ha, sa min inre röst. Plockade till mig de jag kunde hitta som enbart var vita. Det blev 10 st och kalaset kostade 60kr. Helt överkomligt. Hittade även en stuvbit med brun och vitrutigt tyg....kommer bli fint som en nalle ( med mönster från Tildas Hus) Hon hade även helt fantastiska kristallkronor och antika soffor och kistor men något sådant får inte komma hem just nu. Har fullt som det är. Gardinstängerna från Ellos har nu kommit hem och är uppsatta, dock är inte resten klart i gäststugan så ni får inte se den förens den är färdig. Ha det gott. (bilden är hittad på denna hemsida: www.freewebs.com/jennylivsstil/inspiration.htm)

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Vilka fynd du gjort...Jag älskar vita gamla örngott..dom är så fina..speciellt om det är broderier på..Tack för at du gillade mitt stora Zinkfat som jag hade bullarna i..de har vi haft i vår butik för ca 3 år sen..jättefint..ibland använder jag det som ljusfat också....Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Nää tyvärr så finns inte zinkfatet kvar...Kram

Hemma på landet sa...

Åh, vad fint.
Ja, det hade varit kul om du kunnat det, vännen. Kram Stina