fredag 1 juni 2007

Faster Atta

Min bästa vännina har nu lagt upp sin blogg på nätet. Har länkat den vidare under "underbara bloggar" Hon och hennes familj håller på att renovera ett helt gudomligt gammalt hus i lantlig stil...det kommer att bli underbart. Idag har jag och Elin varit i stan och shoppat igen...! Först hamnade vi lite längre bort i området där Frälsningsarmén har öppnat sin årliga loppis. Här finns allt!! Hittade en underbar gammal hattask som nu (efter en helrengöring) innehåller mina scrapbooking saker. Hittade även gamla örngott (vita) som någon broderat sina initialer på...jättefina. När jag trodde att det inte fanns mer att hämta ramlade jag på ett par Fil De Fer ljuskoppar för en 5:a st. De åkte med de också. In till stan för att hämta bonusbarnet Evelina, en underbar tjej på 7 år. Vi gick in på Coop och upptäckte att de hade fått in helt fabulösa lyktor, lapptäcken och kuddfodral...men någonstans ringde det en klocka i huvudet som sa att maken kommer att titta konstigt på mig om jag köper fler lyktor denna månad :) Köpte det som jag tänkt...en vit tvättkorg till Evelina och två vita små förvaringskorgar att ha på kökshyllan till att förvara bröd och annat smått och gott. Nu ska jag laga mat och ha härligt fredagsmys med familjen!

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej! Tack för besöket hos mig. Vi verkar ha precis samma stil. Så himla fin korgen i nedre hörnet är.

Vilken underbar man som ger dig blommor. Härligt!

Arbetar nu - men återkommer definitivt och läser vidare.

Trevlig helg!

Martin sa...

Hej gumman!
Vilken härlig sida och kul med lite "vid sidan om sysselsättning". Fattar dock inte hur du hinner och orkar med allt. Tur att Elin är så snäll!

Vi börjar komma in i vardagslunken med vår lilla Theo på drygt en vecka. Han är också underbart snäll. Aldrig gnällig och ledsen utan orsak. Men det lär väl hinna ändra sig några gånger om...

Var rädd om dig och krama på Elin och M. Vi hörs av ang. nästa helg!

Kram från oss i Strängnäs

nina sa...

Jättefina ljuslyktor!! Måste ta en tur till loppisen nästa helg. Visst var de stora lyktorna på coop fina!
kram
//ninis