torsdag 14 juni 2007

En underbar fotölj...min underbara fotölj!

Har idag varit på stan med min syster som är och hälsar på. Började med att upptäcka att Granit hade öppnat i stan..mmm underbart...massor av zinkdetaljer. Införskaffade en zinkkruka och var jättenöjd. Efter lunch tog vi och begav oss till Myrorna, (på jakt efter tyger till mina Tilda figurer och ett blivande lapptäcke.) Hittade där en underbar fotölj för bara 95 kr. Tänkte att den kommer passa perfekt till vår glasveranda på den lilla stuga vi har på tomten (håller på att omvandlas till en gäststuga.) Hittade även en fin mjölkflaska, (perfekt till årets hemkokta rabarbersaft sa min syster) och fina tyger till gardiner i snuttans rum och till det blivande lapptäcket. De har jag inte tagit kort på för de åkte i tvätten direkt. Annars tänkte jag att ni ska få se mina fynd. Har idag varit med i Stinas tävling...vill ha ett sånt hjärta som hon gör de är så fiiina! men nu var kommentarantalet uppe i 160 så jag tvivlar på att mitt svar var rätt. På tal om fina saker så fick jag hem mina scrapbookingsaker från Panduro häromdagen...de ligger nu i min fyndade hattask i väntan på att användas. När alla andra projekt är klara så...;) Ha det gott....kram Lisa

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Hej!
Ja visst är den fin. Det fanns fortfarande kvar nån i butiken. Om du nu bor i närheten av Sthlm eller har någon vän som gör det.
Kram.

Skrotmaja sa...

Härliga fynd! Tänk vad det är spännande varje gång man besöker second hand eller loppis...man vet aldrig vad man kommer hem med, vad man tycker sig plötsligt "behöva"... : )