tisdag 29 maj 2007

Ett fynd är ett fynd!

Hej ! Tänkte att nu ska jag också skaffa en sån där fin blogg som alla andra har. Lisa heter jag och mitt stora intresse är inredning och att vara ute i trädgården. Jag har en passion för den lantliga stilen och försöker att successivt få mitt hem att likna en lantlig dröm. Men som alla säger så ska man skynda långsamt för då uppnår man oftast ett bättre resultat...tråkigt men sant. Är dessutom hemma och är mammaledig och då är det ju inte precis så att man badar i pengar. Därför är det en trevlig utflykt att besöka närmaste loppis eller dylikt. "Fyndade" en lykta, en lampskärm och ett blomstöd häromdagen. Maken anser inte att det var ett fynd, men när jag upptäckte att lyktan jag föll för inte alls var så dyr som jag trodde då har jag ju "sparat" pengar eller hur? Så nu står den där på entrétrappen och är fin och även maken anser nu att den pryder sin plats. Blomstödet sitter nu i en zinkkruka och hjälper en hjärtan på tråd att klättra. Lampskärmen står i köksfönstret och ger ett mysigt sken när skymmningen kommer. Annars sitter vi inne idag jag och Elin. Det blåser och regnet hänger i luften. Elin har dessutom blivit förkyld och har feber så henne är det synd om idag. Lägger ut bilderna på mina fynd så får vi se om ni tycker som jag att de är helt underbara

Den fina lyktan..

Blomstödet

..och lampskärmen!

Inga kommentarer: